Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa
tel. 22 10 100 49
patrycja.golab@fulbright.edu.pl
www.fulbright.edu.pl
Fulbright Self-Placed Graduate Student Award 2016/2017
organizator:Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
Fulbright Self-Placed Graduate Student Award 2016/2017
Stypendia przeznaczone są dla absolwentów polskich uczelni wyższych, którzy zostali przyjęci na I rok studiów magisterskich lub doktoranckich w uczelniach amerykańskich na rok akademicki 2016-17 na dowolne kierunki z wyjątkiem studiów medycznych wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem i programów MBA.
Termin przyjmowania zgłoszeń na wyjazd w roku akademickim 2016-17 mija 3 maja 2016 r.
Czas trwania stypendium: 9 miesięcy – 1 rok akademicki
Organizator oferuje:
- Stypendium w wysokości do $47 000, przeznaczone na pokrycie kosztów pierwszego roku studiów;
- Podstawowe ubezpieczenie medyczne;
- Wizę J-1 dla stypendysty oraz wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny. Wizy są sponsorowane przez Departament Stanu USA i podlegają przepisowi 2-year home-country physical presence requirement.
- Stypendium może być przyznane w tej samej kwocie lub niższej stypendystom programu kontynuującym naukę na drugim roku studiów. Dofinansowanie drugiego roku również odbywa się na zasadzie konkursu.
O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:
- Są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego polskiego i amerykańskiego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
- Posiadają tytuł licencjata bądź magistra uzyskany w polskiej uczelni. Tytuł licencjata bądź magistra musi być uzyskany najpóźniej do czerwca w roku wyjazdu;
- Nie studiują obecnie i nie studiowały wcześniej w USA dłużej niż pół roku;
- Uzyskały wysoką średnią z toku studiów i mogą wykazać się wyróżniającymi osiągnięciami oraz sprecyzowanymi zainteresowaniami naukowymi;
- Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;
- Zostały przyjęte na studia magisterskie lub doktoranckie w USA;
- Spełniają wymogi formalne wizy J-1.
W przypadku przyjęcia na uczelnię, w której całkowity koszt pierwszego roku studiów przekracza oferowane przez Komisję Fulbrighta stypendium, kandydat przedstawia Komisji Fulbrighta dokumenty potwierdzające posiadanie pozostałej sumy.
Wymagane dokumenty
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez kandydata do 3 maja 2016 r. kompletnej aplikacji w wersji elektronicznej w systemie Embark oraz wersji papierowej przesłanej na adres Komisji Fulbrighta. Aplikacja składa się z formularza zgłoszeniowego oraz następujących dokumentów w języku angielskim:
- Listu z uczelni amerykańskiej potwierdzającego przyjęcie na pierwszy rok studiów magisterskich lub doktoranckich;
- Listu motywacyjnego, tzw. Personal Statement;
- Opisu planów naukowych i/lub badawczych, tzw. Study Research Objective;
- Życiorysu, tzw. Curriculum Vitae (wzór do pobrania poniżej);
- Dyplomu ukończenia studiów licencjackich i/lub magisterskich razem z suplementem i/lub wykazem ocen albo zaświadczeniem o planowanym ukończeniu studiów do czerwca w roku wyjazdu;
- Aktualnych wyników testów TOEFL/IELTS;
- Trzech listów rekomendacyjnych, które osoby rekomendujące wystawiają za pośrednictwem systemu Embark. Instrukcje dla osób rekomendujących znajdziesz tutaj
Dodatkowo do wersji papierowej aplikacji należy dołączyć:
- Formularz adresowy (wzór do pobrania poniżej);
- Listę kontrolną, tzw. Checklist (wzór do pobrania poniżej);
- Kartę podpisu, tzw. Signature Form (do pobrania w systemie Embark).
Jak aplikować?
1. Załóż konto w systemie Embark. Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
2. Wypełnij formularz aplikacyjny w systemie Embark. Załącz do aplikacji wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w postaci czytelnych skanów w formacie .pdf.
3. Złóż aplikację elektroniczną w systemie Embark.
4. Wydrukowaną i podpisaną aplikację z systemu Embark wraz z formularzem adresowym, listą kontrolną i kartą podpisu dostarcz do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta przy ulicy K.I. Gałczyńskiego 4 w Warszawie w zamkniętej kopercie w terminie do 3 maja br. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Informacje pochodzą ze strony: www.fulbright.edu.pl.
Kontakt

Dokumenty
do pobrania