Wyszukiwarka konkursów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie12
  • studenci34
  • absolwenci31
  • doktoranci4
  • naukowcy4
  • inni16
Rodzaj-+zaznacz wszystkie
  • literackie8
  • artystyczne18
  • naukowe23
  • inne2
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • międzynarodowe4
  • ogólnopolskie37
  • dolnośląskie1
  • małopolskie1
  • podlaskie1
  • pomorskie1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • szkoła średnia1
  • fundacje i stowarzyszenia13
  • szkoła wyższa1
  • firma11
  • instytucja rządowa5
  • samorząd13
  • inny2
Wróć do listy
Ogłoszenie archiwalne

Konkurs „Aasy Netu”

organizator:

Aasa Polska

Rodzaj:
naukowe, inne
Grupa docelowa:
Zasięg:
ogólnopolskie
termin składania wniosków: 18.08.2017
termin rozstrzygnięcia: 15.09.2017

Konkurs „Aasy Netu”

Trwa internetowa akcja edukacyjna „Aasy Netu”, której celem jest zachęcenie kobiet między 45 a 70 rokiem życia do poznania tajników Internetu. Zamysłem organizatorów jest także zmotywowanie młodszych pokoleń do czynnego wspierania w nauce swoich mam, babć i sąsiadek. Uczestnicy akcji mogą wziąć udział w konkursie i wygrać laptopa, smartfona lub tablet.

Multimedialny, bezpłatny program nauczania „Aasy Netu” powstał z myślą o dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowniczek Internetu. Dzięki serii filmów, przy aktywnym wsparciu swoich bliskich, mogą one w łatwy sposób nauczyć się m.in. pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać interesujące je informacje w Internecie.

Materiały edukacyjne

Każdy z filmów ma swój odpowiednik w postaci materiału edukacyjnego, mającego formę infografiki. Można go pobrać i wydrukować, aby służył jako przewodnik w trakcie codziennej nauki. Na stronie kampanii udostępniony jest również słownik podstawowych pojęć w formie pytań i odpowiedzi. Dzięki niemu uczestniczki programu dowiedzą się m.in. czym tak naprawdę jest Internet, co to jest wyszukiwarka, czym się różni laptop od tabletu i jak wymówić słowo Gmail.

Program nauczania „Aasy Netu” powstał głównie z myślą o dojrzałych Polkach, ponieważ to one są najbardziej narażone na wykluczenie cyfrowe. Problem ten dotyczy zwłaszcza kobiet po 45 roku życia, jak wynika z Raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, opracowanego we współpracy z Kantar Public.
W Polsce żyje ponad 2 miliony takich kobiet, które nie mają dostępu do internetowej skrzynki pocztowej, portali społecznościowych, komunikatorów, przez co często mają utrudniony kontakt ze swoją rodziną oraz bliskimi.

Konkurs z nagrodami

W ramach akcji organizowany jest konkurs z nagrodami, do którego mogą zgłosić się zarówno uczestnicy kursu internetowego „Aasy Netu”, jak i osoby, które nie biorą w nim aktywnie udziału, ale wspierają w jego ukończeniu swoich bliskich. Zadaniem konkursowym jest udzielenie odpowiedzi na dwa pytania:
● W jaki sposób udział w akcji edukacyjnej „Aasy Netu” pomógł Tobie lub bliskiej Ci osobie w opanowaniu podstaw korzystania z Internetu?
● Jak dzięki temu zmieniło się życie Twoje lub bliskiej Ci osoby?

Zgłoszenia w formie krótkiego tekstu lub filmu należy przesłać do 18 sierpnia br. za pomocą formularza na stronie kampanii www.aasynetu.pl. Autorzy 30 najlepszych odpowiedzi mają szansę wygrać laptopa, smartfona lub tablet. Ogłoszenie listy osób nagrodzonych nastąpi 15 września 2017 roku.

Organizatorem akcji edukacyjnej i konkursu jest Aasa Polska, technologiczna firma finansowa, wywodząca się z Estonii i Finlandii – krajów będących liderami cyfryzacji w Europie. Operując na rynku polskim, Aasa chce się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie wykorzystywania Internetu i nowych technologii, w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Dodatkowe informacje o akcji i konkursie znajdują się na stronie www.aasynetu.pl.

Informacje zostały nadesłane przez Organizatora.

Kontakt

Aasa Polska S.A.
ul. Hrubieszowska 2
01-209 Warszawa