Wyszukiwarka stypendiów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie2
  • studenci15
  • absolwenci14
  • doktoranci18
  • naukowcy14
  • inni2
Dziedzina-+zaznacz wszystkie
  • nauki polityczne/media/stosunki międzynarodowe7
  • projektowanie/architektura2
  • ekonomia/biznes3
  • prawo1
  • nauki ścisłe/przyrodnicze/techniczne11
  • medycyna2
  • różne21
  • nauki humanistyczne/społeczne6
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • Polska1
  • Chiny1
  • Szwecja1
  • Niemcy12
  • online3
  • Austria1
  • Belgia1
  • Ukraina1
  • Stany Zjednoczone9
  • Włochy3
  • Europa1
  • Japonia2
  • Unia Europejska2
  • cały świat3
  • Wielka Brytania1
  • Singapur1
  • Turcja1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • instytucja międzynarodowa3
  • fundacje i stowarzyszenia20
  • szkoła wyższa10
  • firma3
  • instytucja rządowa8
  • samorząd1
  • inny1
ARCHIWUM
Wróć do listy
Ogłoszenie archiwalne

Fulbright Self-Placed Graduate Student Award 2016/2017

organizator:

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta

Rodzaj:
różne
Grupa docelowa:
studenci, absolwenci
Zasięg:
Stany Zjednoczone
termin składania wniosków: 03.05.2016

Fulbright Self-Placed Graduate Student Award 2016/2017

Stypendia przeznaczone są dla absolwentów polskich uczelni wyższych, którzy zostali przyjęci na I rok studiów magisterskich lub doktoranckich w uczelniach amerykańskich na rok akademicki 2016-17 na dowolne kierunki z wyjątkiem studiów medycznych wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem i programów MBA.

Termin przyjmowania zgłoszeń na wyjazd w roku akademickim 2016-17 mija 3 maja 2016 r.

Czas trwania stypendium: 9 miesięcy – 1 rok akademicki

Organizator oferuje:

  • Stypendium w wysokości do $47 000, przeznaczone na pokrycie kosztów pierwszego roku studiów;
  • Podstawowe ubezpieczenie medyczne;
  • Wizę J-1 dla stypendysty oraz wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny. Wizy są sponsorowane przez Departament Stanu USA i podlegają przepisowi 2-year home-country physical presence requirement.
  • Stypendium może być przyznane w tej samej kwocie lub niższej stypendystom programu kontynuującym naukę na drugim roku studiów. Dofinansowanie drugiego roku również odbywa się na zasadzie konkursu.

O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:

  • Są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego polskiego i amerykańskiego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
  • Posiadają tytuł licencjata bądź magistra uzyskany w polskiej uczelni. Tytuł licencjata bądź magistra musi być uzyskany najpóźniej do czerwca w roku wyjazdu;
  • Nie studiują obecnie i nie studiowały wcześniej w USA dłużej niż pół roku;
  • Uzyskały wysoką średnią z toku studiów i mogą wykazać się wyróżniającymi osiągnięciami oraz sprecyzowanymi zainteresowaniami naukowymi;
  • Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;
  • Zostały przyjęte na studia magisterskie lub doktoranckie w USA;
  • Spełniają wymogi formalne wizy J-1.

W przypadku przyjęcia na uczelnię, w której całkowity koszt pierwszego roku studiów przekracza oferowane przez Komisję Fulbrighta stypendium, kandydat przedstawia Komisji Fulbrighta dokumenty potwierdzające posiadanie pozostałej sumy.

Wymagane dokumenty
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez kandydata do 3 maja 2016 r. kompletnej aplikacji w wersji elektronicznej w systemie Embark oraz wersji papierowej przesłanej na adres Komisji Fulbrighta. Aplikacja składa się z formularza zgłoszeniowego oraz następujących dokumentów w języku angielskim:

  • Listu z uczelni amerykańskiej potwierdzającego przyjęcie na pierwszy rok studiów magisterskich lub doktoranckich;
  • Listu motywacyjnego, tzw. Personal Statement;
  • Opisu planów naukowych i/lub badawczych, tzw. Study Research Objective;
  • Życiorysu, tzw. Curriculum Vitae (wzór do pobrania poniżej);
  • Dyplomu ukończenia studiów licencjackich i/lub magisterskich razem z suplementem i/lub wykazem ocen albo zaświadczeniem o planowanym ukończeniu studiów do czerwca w roku wyjazdu;
  • Aktualnych wyników testów TOEFL/IELTS;
  • Trzech listów rekomendacyjnych, które osoby rekomendujące wystawiają za pośrednictwem systemu Embark. Instrukcje dla osób rekomendujących znajdziesz tutaj

Dodatkowo do wersji papierowej aplikacji należy dołączyć:

  • Formularz adresowy (wzór do pobrania poniżej);
  • Listę kontrolną, tzw. Checklist (wzór do pobrania poniżej);
  • Kartę podpisu, tzw. Signature Form (do pobrania w systemie Embark).

Jak aplikować?
1. Załóż konto w systemie Embark. Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.

2. Wypełnij formularz aplikacyjny w systemie Embark. Załącz do aplikacji wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w postaci czytelnych skanów w formacie .pdf.

3. Złóż aplikację elektroniczną w systemie Embark.

4. Wydrukowaną i podpisaną aplikację z systemu Embark wraz z formularzem adresowym, listą kontrolną i kartą podpisu dostarcz do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta przy ulicy K.I. Gałczyńskiego 4 w Warszawie w zamkniętej kopercie w terminie do 3 maja br. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

Informacje pochodzą ze strony: www.fulbright.edu.pl.

Kontakt

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa
tel. 22 10 100 49
patrycja.golab@fulbright.edu.pl
www.fulbright.edu.pl

Dokumenty

do pobrania