Wyszukiwarka stypendiów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie1
  • studenci28
  • absolwenci31
  • doktoranci23
  • naukowcy19
  • inni13
Dziedzina-+zaznacz wszystkie
  • nauki humanistyczne/społeczne5
  • literatura1
  • różne30
  • medycyna5
  • języki obce2
  • ekonomia/biznes8
  • projektowanie/architektura5
  • nauki polityczne/media/stosunki międzynarodowe10
  • prawo1
  • nauki ścisłe/przyrodnicze/techniczne15
  • sztuka/muzyka1
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • Japonia3
  • Austria2
  • Kanada1
  • Europa3
  • Włochy4
  • Niemcy9
  • Hiszpania1
  • Francja3
  • Wielka Brytania2
  • Chiny2
  • Unia Europejska1
  • Węgry1
  • Belgia2
  • Stany Zjednoczone8
  • cały świat17
  • Australia1
  • Indie1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • fundacje i stowarzyszenia20
  • szkoła wyższa18
  • firma8
  • instytucja rządowa12
  • inny2
ARCHIWUM
Wróć do listy

Fulbright Senior Award

organizator:

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta

Rodzaj:
różne
Grupa docelowa:
naukowcy
Zasięg:
Stany Zjednoczone
termin składania wniosków: 30.04.2015

Fulbright Senior Award

Stypendia przeznaczone dla pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych pracujących na polskiej uczelni wyższej lub w innej jednostce naukowo-badawczej  w Polsce na realizację własnych projektów badawczych bądź badawczo-dydaktycznych na uczelniach amerykańskich, w placówkach badawczych non-profit oraz niektórych instytucjach rządowych w USA. Przyjmowane są zgłoszenia kandydatów ze wszystkich dziedzin.

Konkurs jest aktywny!

Zgłoszenia na wyjazd w roku akademickim 2016-17 przyjmujemy do 30 kwietnia 2015 r.

Czas trwania stypendium: od 4 do 9 miesięcy

Co oferujemy

  • Status Visiting Scholar w wybranej instytucji: prowadzenie pracy badawczej lub badawczo-dydaktycznej pod merytoryczną opieką wskazanego profesora, dostęp do zaplecza naukowego uczelni (bibliotek, laboratoriów, konsultacji);
  • Wizę J-1 dla stypendysty i J-2  dla członków rodziny. Wizy J sponsorowane przez Departament Stanu USA podlegają przepisowi Two-Year Home-Country Physical Presence Requirement;
  • Podstawowe ubezpieczenie medyczne.

Jednorazowo

  • Zwrot kosztów zakupu biletu lotniczego do/z USA;
  • Dodatek na koszty związane z relokacją stypendysty;
  • Dodatek na koszty związane z zagospodarowaniem się w USA;
  • Dodatek na koszty związane z realizacją projektu/badań oraz udziałem w konferencjach.

Miesięcznie

  • Stypendium na pokrycie kosztów utrzymania (wysokość zależna od miejsca pobytu w USA);
  • Dodatek na koszty utrzymania jednego członka rodziny (męża lub dziecka do 21 roku życia) towarzyszącego stypendyście przez min. 80% czasu trwania stypendium, zgłoszonego w formularzu aplikacyjnym jako dependent.

Wysokość stypendium i dodatków jest zatwierdzana co roku przez Radę Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta.
Wymagania wobec kandydatów

O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:

  • Są obywatelami polskimi na stałe mieszkającymi w Polsce;
  • Posiadają stopień naukowy doktora lub tytuł zawodowy magistra. Osoby z tytułem magistra mogą się ubiegać o stypendium tylko, jeśli są aktualnie wykładowcami na uczelni nie krócej niż 5 lat;
  • Posiadają co najwyżej stopień doktora habilitowanego uzyskany w ciągu ostatnich 5 lat. Kandydaci ze stopniem naukowym doktora habilitowanego mogą zgłaszać się do konkursu tylko, jeśli poza badaniami będą prowadzić zajęcia z amerykańskimi studentami;
  • Są zatrudnione w polskiej placówce o charakterze naukowo-dydaktycznym lub badawczym. Jeśli kandydat podejmował pracę za granicą, całkowity okres zatrudnienia poza Polską w ciągu ostatnich 5 lat musi być krótszy niż 1 rok.
  • Posiadają zaproszenie z uczelni amerykańskiej;
  • Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;

O stypendium nie mogą ubiegać się osoby, które:

  • Posiadają podwójne, polsko-amerykańskie obywatelstwo lub kartę stałego pobytu w USA (zielona karta);
  • W ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie stypendium przebywały w USA na innym stypendium dłużej niż 6 miesięcy;
  • W ubiegłych latach otrzymały stypendium Fulbrighta w kategorii „Senior Award”;
  • Chcą prowadzić badania wymagające kontaktu z pacjentem.

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz aplikacyjny w systemie Embark online, w tym następujące dokumenty:

  • Opis projektu badawczego oraz bibliografia w formacie MLA;
  • List zapraszający z instytucji goszczącej, wystawiony przez kierownika danej jednostki;
  • Życiorys (CV) z listą największych osiągnięć akademickich i zawodowych (wzór do pobrania poniżej);
  • Trzy listy rekomendacyjne w języku angielskim wystawione w systemie Embark (instrukcje dla recenzentów: https://embarksupport.zendesk.com/forums/41835/entries/31800);
  • Aktualne zaświadczenie o zatrudnieniu w polskiej placówce o charakterze naukowo-dydaktycznym lub badawczym;
  • Wynik testu potwierdzającego znajomość języka angielskiego (TOEFL, IELTS, CAE, CPE lub inny akceptowany na arenie międzynarodowej egzamin). W przypadku dokumentów innych niż wymienione certyfikaty Komisja zastrzega sobie prawo weryfikacji znajomości języka angielskiego;
  • Dla kandydatów, którzy planują prowadzić zajęcia ze studentami:

1. Sylabus proponowanych zajęć (wraz z bibliografią);
2. Dokument potwierdzający wstępną akceptację sylabusa przez uczelnię goszczącą lub list od amerykańskiego wykładowcy współprowadzącego kurs.

Dodatkowo, następujące dokumenty wymagane są wersji papierowej (wzory do pobrania poniżej):

  • Wypełniony w języku polskim formularz adresowy;
  • Wypełniony i podpisany signature form.

Jak aplikować

  • Zapoznaj się z instrukcjami: cies.org/sites/default/files/Visiting-Scholar-Application-Instructions.pdf
  • Załóż konto w systemie Embark: https://apply.embark.com/student/fulbright/scholars/30/
  • Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
  • Wypełnij formularz aplikacyjny.
  • Przygotuj wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w formacie .pdf, w rozdzielczości 300DPI.
  • Złóż formularz w systemie Embark i dostarcz jeden egzemplarz wydrukowanego zgłoszenia wraz z wymaganymi dokumentami do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta w Warszawie do 30 kwietnia 2015 r. Decyduje data stempla pocztowego. Zgłoszenia niekompletne lub otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacje pochodzą ze strony www.fulbright.edu.pl

Kontakt

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
K.I. Gałczyńskiego 4, I piętro
00-362 Warszawa


www.fulbright.edu.pl