Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa
www.fulbright.edu.pl
Fulbright Senior Award
organizator:Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
Fulbright Senior Award
Stypendia przeznaczone są dla pracowników naukowych i dydaktycznych polskich jednostek naukowych na realizację własnych projektów badawczych w amerykańskich uczelniach, placówkach badawczych non-profit oraz niektórych instytucjach rządowych. Kandydaci na stypendium oprócz realizacji projektu badawczego mogą również prowadzić zajęcia dydaktyczne (wymagana wstępna akceptacja sylabusa). Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem.
Czas trwania stypendium
Od 4 do 9 miesięcy
Oferta
- Status Visiting Scholar w wybranej instytucji: prowadzenie pracy badawczej lub badawczo-dydaktycznej pod merytoryczną opieką wskazanego profesora, dostęp do zaplecza naukowego uczelni (bibliotek, laboratoriów, konsultacji);
- Podstawowe ubezpieczenie medyczne;
- Wizę J-1 dla stypendysty oraz wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny. Wizy J są sponsorowane przez Departament Stanu USA i podlegają przepisowi 2-year-home-country physical presence requirement.
Stypendium pokrywa koszty utrzymania. Stypendium może również obejmować:
- Koszty podróży stypendysty do/z USA;
- Jednorazowy dodatek na relokację stypendysty;
- Jednorazowy dodatek na zagospodarowanie w USA;
- Jednorazowy dodatek na pokrycie kosztów związanych z realizacją projektu badawczego oraz udziałem w konferencjach;
- Miesięczny dodatek na pokrycie kosztów utrzymania nie więcej niż jednego członka rodziny, jeśli towarzyszy stypendyście przez minimum 80% pobytu;
- Pokrycie kosztów związanych z obowiązkowymi opłatami afiliacyjnymi i/lub ubezpieczeniem medycznym wymaganym przez amerykańską instytucję goszczącą (zależne od wysokości opłat i dostępnych funduszy);
Wysokość stypendium i dodatków jest zatwierdzana co roku przez Radę Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta.
O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:
- Są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego polskiego i amerykańskiego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
- Posiadają minimum stopień naukowy doktora, a co najwyżej stopień doktora habilitowanego uzyskany w ciągu ostatnich 5 lat; kandydaci ze stopniem naukowym doktora habilitowanego mogą zgłaszać się do konkursu pod warunkiem, że poza badaniami będą prowadzić zajęcia ze studentami;
- Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;
punkt Spełniają wymogi formalne wizy J-1.
Wymagane dokumenty
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez kandydata do 15 maja 2016 r. kompletnej aplikacji w wersji elektronicznej w systemie Embark oraz wersji papierowej przesłanej na adres Komisji Fulbrighta. Aplikacja składa się z formularza zgłoszeniowego oraz następujących dokumentów w języku angielskim:
- Aktualnego zaświadczenia w j. polskim lub angielskim o zatrudnieniu w polskiej placówce o charakterze dydaktycznym lub badawczym (jeśli kandydat podejmował pracę za granicą, całkowity okres zatrudnienia poza Polską w ciągu ostatnich 5 lat musi być krótszy niż 1 rok);
- Życiorysu, czyli Curriculum Vitae (wzór do pobrania poniżej);
- Listy publikacji w czasopismach naukowych;
- Opisu projektu badawczego lub badawczo-dydaktycznego (z bibliografią w formacie MLA) z uzasadnieniem konieczności przeprowadzenia go w wybranej instytucji w USA;
- Listu zapraszającego z instytucji goszczącej, wystawionego przez kierownika danej jednostki;
- Dokumentu poświadczającego bardzo dobrą znajomość języka angielskiego, np. wynik zdanego testu/egzaminu/certyfikat językowy na poziomie B2 (uznawane jest również zaświadczanie o zaliczeniu egzaminu doktorskiego z języka angielskiego);
- Trzech listów rekomendacyjnych, które osoby rekomendujące wystawiają za pośrednictwem systemu Embark. Instrukcje dla osób rekomendujących znajdziesz tutaj.
Od kandydatów, którzy planują prowadzić zajęcia ze studentami dodatkowo wymagane są:
- Sylabus proponowanych zajęć wraz z bibliografią;
- Dokument potwierdzający wstępną akceptację sylabusa przez uczelnię goszczącą.
Dodatkowo do wersji papierowej aplikacji należy dołączyć:
- Formularz adresowy (wzór do pobrania poniżej);
- Listę kontrolną, tzw. Checklist (wzór do pobrania poniżej);
- Kartę podpisu, tzw. Signature Form (do pobrania w systemie Embark).
Jak aplikować
1. Zapoznaj się z instrukcjami dostępnymi na stronie CIES.
2. Załóż konto w systemie Embark. Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
3. Wypełnij formularz aplikacyjny w systemie Embark. Załącz do aplikacji wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w postaci czytelnych skanów w formacie .pdf.
4. Złóż aplikację elektroniczną w systemie Embark.
5. Wydrukowaną i podpisaną aplikację z systemu Embark wraz z formularzem adresowym, listą kontrolną i kartą podpisu dostarcz do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta przy ulicy K.I. Gałczyńskiego 4 w Warszawie w zamkniętej kopercie w terminie do 15 maja br. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Informacje pochodzą ze strony www.fulbright.edu.pl
Kontakt

Dokumenty
do pobrania