Wyszukiwarka stypendiów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie2
  • studenci13
  • absolwenci15
  • doktoranci26
  • naukowcy20
  • inni4
Dziedzina-+zaznacz wszystkie
  • projektowanie/architektura2
  • nauki humanistyczne/społeczne9
  • prawo1
  • nauki ścisłe/przyrodnicze/techniczne11
  • sztuka/muzyka5
  • literatura1
  • ekonomia/biznes6
  • języki obce1
  • medycyna1
  • różne22
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • Japonia1
  • Szwecja1
  • Polska1
  • Rumunia1
  • cały świat4
  • Turcja1
  • Czechy1
  • Holandia3
  • Hiszpania1
  • Stany Zjednoczone7
  • Austria3
  • Unia Europejska1
  • Indie1
  • Australia1
  • Słowacja2
  • Norwegia2
  • Portugalia1
  • Belgia2
  • online1
  • Korea Południowa1
  • Singapur2
  • Nowa Zelandia1
  • Węgry1
  • Finlandia1
  • Włochy3
  • Wielka Brytania3
  • Francja1
  • Niemcy6
  • Europa3
  • Republika Południowej Afryki1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • instytucja międzynarodowa5
  • fundacje i stowarzyszenia15
  • szkoła wyższa14
  • firma2
  • instytucja rządowa10
ARCHIWUM
Wróć do listy
Ogłoszenie archiwalne

Fulbright Senior Award

organizator:

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta

Rodzaj:
różne
Grupa docelowa:
naukowcy
Zasięg:
Stany Zjednoczone
termin składania wniosków: 15.05.2016

Fulbright Senior Award

Stypendia przeznaczone są dla pracowników naukowych i dydaktycznych polskich jednostek naukowych na realizację własnych projektów badawczych w amerykańskich uczelniach, placówkach badawczych non-profit oraz niektórych instytucjach rządowych. Kandydaci na stypendium oprócz realizacji projektu badawczego mogą również prowadzić zajęcia dydaktyczne (wymagana wstępna akceptacja sylabusa). Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem.

Czas trwania stypendium
Od 4 do 9 miesięcy

Oferta

  • Status Visiting Scholar w wybranej instytucji: prowadzenie pracy badawczej lub badawczo-dydaktycznej pod merytoryczną opieką wskazanego profesora, dostęp do zaplecza naukowego uczelni (bibliotek, laboratoriów, konsultacji);
  • Podstawowe ubezpieczenie medyczne;
  • Wizę J-1 dla stypendysty oraz wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny. Wizy J są sponsorowane przez Departament Stanu USA i podlegają przepisowi 2-year-home-country physical presence requirement.

Stypendium pokrywa koszty utrzymania. Stypendium może również obejmować:

  • Koszty podróży stypendysty do/z USA;
  • Jednorazowy dodatek na relokację stypendysty;
  • Jednorazowy dodatek na zagospodarowanie w USA;
  • Jednorazowy dodatek na pokrycie kosztów związanych z realizacją projektu badawczego oraz udziałem w konferencjach;
  • Miesięczny dodatek na pokrycie kosztów utrzymania nie więcej niż jednego członka rodziny, jeśli towarzyszy stypendyście przez minimum 80% pobytu;
  • Pokrycie kosztów związanych z obowiązkowymi opłatami afiliacyjnymi i/lub ubezpieczeniem medycznym wymaganym przez amerykańską instytucję goszczącą (zależne od wysokości opłat i dostępnych funduszy);

Wysokość stypendium i dodatków jest zatwierdzana co roku przez Radę Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta.

O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:

  • Są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego polskiego i amerykańskiego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
  • Posiadają minimum stopień naukowy doktora, a co najwyżej stopień doktora habilitowanego uzyskany w ciągu ostatnich 5 lat; kandydaci ze stopniem naukowym doktora habilitowanego mogą zgłaszać się do konkursu pod warunkiem, że poza badaniami będą prowadzić zajęcia ze studentami;
  • Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;
    punkt Spełniają wymogi formalne wizy J-1.

Wymagane dokumenty

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez kandydata do 15 maja 2016 r. kompletnej aplikacji w wersji elektronicznej w systemie Embark oraz wersji papierowej przesłanej na adres Komisji Fulbrighta. Aplikacja składa się z formularza zgłoszeniowego oraz następujących dokumentów w języku angielskim:

  • Aktualnego zaświadczenia w j. polskim lub angielskim o zatrudnieniu w polskiej placówce o charakterze dydaktycznym lub badawczym (jeśli kandydat podejmował pracę za granicą, całkowity okres zatrudnienia poza Polską w ciągu ostatnich 5 lat musi być krótszy niż 1 rok);
  • Życiorysu, czyli Curriculum Vitae (wzór do pobrania poniżej);
  • Listy publikacji w czasopismach naukowych;
  • Opisu projektu badawczego lub badawczo-dydaktycznego (z bibliografią w formacie MLA) z uzasadnieniem konieczności przeprowadzenia go w wybranej instytucji w USA;
  • Listu zapraszającego z instytucji goszczącej, wystawionego przez kierownika danej jednostki;
  • Dokumentu poświadczającego bardzo dobrą znajomość języka angielskiego, np. wynik zdanego testu/egzaminu/certyfikat językowy na poziomie B2 (uznawane jest również zaświadczanie o zaliczeniu egzaminu doktorskiego z języka angielskiego);
  • Trzech listów rekomendacyjnych, które osoby rekomendujące wystawiają za pośrednictwem systemu Embark. Instrukcje dla osób rekomendujących znajdziesz tutaj.

Od kandydatów, którzy planują prowadzić zajęcia ze studentami dodatkowo wymagane są:

  • Sylabus proponowanych zajęć wraz z bibliografią;
  • Dokument potwierdzający wstępną akceptację sylabusa przez uczelnię goszczącą.

Dodatkowo do wersji papierowej aplikacji należy dołączyć:

  • Formularz adresowy (wzór do pobrania poniżej);
  • Listę kontrolną, tzw. Checklist (wzór do pobrania poniżej);
  • Kartę podpisu, tzw. Signature Form (do pobrania w systemie Embark).

Jak aplikować
1. Zapoznaj się z instrukcjami dostępnymi na stronie CIES.
2. Załóż konto w systemie Embark. Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
3. Wypełnij formularz aplikacyjny w systemie Embark. Załącz do aplikacji wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w postaci czytelnych skanów w formacie .pdf.
4. Złóż aplikację elektroniczną w systemie Embark.
5. Wydrukowaną i podpisaną aplikację z systemu Embark wraz z formularzem adresowym, listą kontrolną i kartą podpisu dostarcz do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta przy ulicy K.I. Gałczyńskiego 4 w Warszawie w zamkniętej kopercie w terminie do 15 maja br. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

Informacje pochodzą ze strony www.fulbright.edu.pl

Kontakt

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa


www.fulbright.edu.pl

Dokumenty

do pobrania