Polsko - Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. Nowy Świat 4
00- 497 Warszawa
tel. 22 628 79 50
fulbright@fulbright.edu.pl
www.fulbright.edu.pl
Fulbright Self – Placed Graduate Student Award
organizator:Polsko - Amerykańska Komisja Fulbrighta
Fulbright Self – Placed Graduate Student Award
Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta ogłasza konkurs na stypendia dla absolwentów polskich szkół wyższych, którzy zostali przyjęci na I rok studiów magisterskich lub doktoranckich w uczelniach amerykańskich na rok akademicki 2012-13. Przyjmujemy zgłoszenia z dowolnych dziedzin, oprócz programów LLM, MBA i studiów medycznych.
Opis i zasady konkursu
Stypendia dla absolwentów polskich szkół wyższych, którzy zostali przyjęci na I rok studiów magisterskich lub doktoranckich w uczelniach amerykańskich na rok akademicki 2012-13 z dowolnych dziedzin, oprócz programów LLM, MBA i studiów medycznych.
Stypendia są przeznaczone dla osób z polskim obywatelstwem, mieszkających na stałe w Polsce, które spełniają wszystkie wymienione poniżej warunki:
- zostały przyjęte na studia magisterskie lub doktoranckie w uczelniach amerykańskich na rok akademicki 2012-13 i nie otrzymały oferty pełnego finansowania I roku studiów;
- nie studiowały wcześniej i nie studiują aktualnie w USA;
- są absolwentami polskich uczelni wyższych i uzyskały tytuł magistra lub uzyskają go do 1 sierpnia 2012;
- są polskimi obywatelami, mieszkającymi na stałe w Polsce, nie posiadają karty stałego pobytu w USA (zielona karta) lub podwójnego, polskiego i amerykańskiego obywatelstwa;
- udokumentują posiadanie środków finansowych na pokrycie pozostałych kosztów studiów.
Zasady konkursu:
Wybrani kandydaci będą zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne w terminie między 9 a 23 maja 2012. Decyzje o przyznanych stypendiach będą podjęte na początku czerwca 2012. W przypadku osób, które ukończą studia w roku akademickim 2011-12, konieczne będzie przedstawienie dyplomu magisterskiego przed 1 sierpnia 2012.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz on-line:
https://apply.embark.com/student/fulbright/international/20/
- kopia dyplomu magisterskiego lub aktualnego zaświadczenia z uczelni o studiach;
- kopia dokumentu z uczelni amerykańskiej informującego o przyjęciu na studia;
- formularz adresowy (wypełniony po polsku, dostępny na stronie Komisji Fulbrighta).
Jeden egzemplarz wydrukowanego formularza on-line wraz z pozostałymi dokumentami należy przesłać do Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta w Warszawie do 16 kwietnia 2012.
Termin nadsyłania zgłoszeń: 16 kwietnia 2012
Zgłoszenia niekompletne lub otrzymane po 16 kwietnia 2012 nie będą rozpatrywane.
Informacje pochodzą ze strony www.fulbright.edu.pl