Wyszukiwarka stypendiów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie2
  • studenci11
  • absolwenci12
  • doktoranci13
  • naukowcy9
  • inni3
Dziedzina-+zaznacz wszystkie
  • literatura1
  • nauki humanistyczne/społeczne6
  • prawo1
  • różne12
  • sztuka/muzyka4
  • nauki ścisłe/przyrodnicze/techniczne8
  • nauki polityczne/media/stosunki międzynarodowe2
  • projektowanie/architektura1
  • medycyna3
  • ekonomia/biznes1
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • Białoruś1
  • Serbia1
  • Czarnogóra1
  • Kanada1
  • Włochy2
  • Szwecja1
  • Wielka Brytania1
  • Słowacja2
  • Węgry1
  • Albania1
  • Mołdawia1
  • Niemcy3
  • Holandia2
  • Hiszpania1
  • Bośnia i Hercegowina1
  • Azerbejdżan1
  • Macedonia1
  • online3
  • Singapur1
  • Norwegia1
  • Portugalia1
  • cały świat2
  • Armenia1
  • Ukraina1
  • Kosowo1
  • Gruzja1
  • Belgia1
  • Finlandia1
  • Francja1
  • Europa3
  • Stany Zjednoczone7
  • Szwajcaria1
  • Czechy1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • instytucja międzynarodowa1
  • fundacje i stowarzyszenia11
  • szkoła wyższa8
  • firma1
  • instytucja rządowa6
ARCHIWUM
Wróć do listy

Fulbright Junior Advanced Research Award 2017/2018

organizator:

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta

Rodzaj:
różne
Grupa docelowa:
doktoranci
Zasięg:
Stany Zjednoczone
termin składania wniosków: 15.05.2016

Fulbright Junior Advanced Research Award 2017/2018

Stypendia przeznaczone są dla doktorantów przygotowujących rozprawę doktorską w polskich jednostkach naukowych na realizację własnych projektów badawczych w amerykańskich uczelniach, placówkach badawczych lub organizacjach pozarządowych. Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Stypendium ma na celu umożliwienie zebrania materiałów do pracy doktorskiej. W momencie aplikowania kandydat musi być na zaawansowanym etapie pisania rozprawy doktorskiej.

Termin przyjmowania zgłoszeń na wyjazd w roku akademickim 2017-18 mija 15 maja 2016 r.

Czas trwania stypendium: od 6 do 9 miesięcy.

W ramach stypendium organizator oferuje:

  • Status Visiting Student Researcher w wybranej instytucji: prowadzenie pracy badawczej pod merytoryczną opieką wskazanego profesora, dostęp do zaplecza naukowego uczelni (bibliotek, laboratoriów, konsultacji);
  • Podstawowe ubezpieczenie medyczne;
  • Wizę J-1 dla stypendysty oraz wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny. Wizy są sponsorowane przez Departament Stanu USA i podlegają przepisowi 2-year home-country physical presence requirement.

Stypendium pokrywa koszty utrzymania. Stypendium może również obejmować:

  • Koszty podróży stypendysty do/z USA;
  • Jednorazowy dodatek na relokację stypendysty;
  • Jednorazowy dodatek na zagospodarowanie w USA;
  • Jednorazowy dodatek na pokrycie kosztów związanych z realizacją projektu badawczego oraz udziałem w konferencjach;
  • Miesięczny dodatek na pokrycie kosztów utrzymania nie więcej niż jednego członka rodziny, jeśli towarzyszy stypendyście przez minimum 80% pobytu;
  • Pokrycie kosztów związanych z obowiązkowymi opłatami afiliacyjnymi i/lub ubezpieczeniem medycznym wymaganym przez amerykańską instytucję goszczącą (zależne od wysokości opłat i dostępnych funduszy);

Wysokość stypendium oraz jednorazowych dodatków jest zatwierdzana co roku przez Radę Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta.

O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:

  • Są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego polskiego i amerykańskiego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
  • Posiadają tytuł magistra;
  • Nie studiują obecnie i nie studiowały wcześniej w USA dłużej niż pół roku;
  • Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;
  • Spełniają wymogi formalne wizy J-1.

Wymagane dokumenty:
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez kandydata do 15 maja 2016 r. kompletnej aplikacji w wersji elektronicznej w systemie Embark oraz wersji papierowej przesłanej na adres Komisji Fulbrighta. Aplikacja składa się z formularza zgłoszeniowego oraz następujących dokumentów w języku angielskim:

  • Aktualnego zaświadczenia o statusie doktoranta;
  • Życiorysu, tzw. Curriculum Vitae (wzór do pobrania poniżej);
  • Listy publikacji, w tym przynajmniej jednej w czasopiśmie naukowym;
  • Opisu projektu badawczego (z bibliografią w formacie MLA) z uzasadnieniem konieczności przeprowadzenia go w USA;
  • Listu motywacyjnego, tzw. Personal Statement;
  • Dyplomu ukończenia studiów licencjackich i magisterskich razem z suplementem i/lub wykazem ocen;
  • Oceny merytorycznej projektu badawczego kandydata wystawionej przez promotora pracy doktorskiej z polskiej jednostki macierzystej wraz z zaświadczeniem o zaawansowaniu pracy doktorskiej;
  • Dokumentu poświadczającego bardzo dobrą znajomość języka angielskiego (wynik z testu TOEFL, IELTS, CAE, CPE lub z innego akceptowanego na arenie międzynarodowej egzaminu). Od wszystkich finalistów programu będzie wymagane bezpłatne podejście do egzaminu TOEFL;
  • Trzech listów rekomendacyjnych, które osoby rekomendujące wystawiają za pośrednictwem systemu Embark, w tym jednego od promotora. Instrukcje dla osób rekomendujących znajdziesz tutaj.

Dodatkowo do wersji papierowej aplikacji należy dołączyć:

  • Formularz adresowy (wzór do pobrania poniżej);
  • Listę kontrolną, tzw. Checklist (wzór do pobrania poniżej);
  • Kartę podpisu, tzw. Signature Form (do pobrania w systemie Embark).

Jak aplikować

1. Załóż konto w systemie Embark. Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.

2. Wypełnij formularz aplikacyjny w systemie Embark. Załącz do aplikacji wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w postaci czytelnych skanów w formacie .pdf.

3. Złóż aplikację elektroniczną w systemie Embark.

4. Wydrukowaną i podpisaną aplikację z systemu Embark wraz z formularzem adresowym, listą kontrolną i kartą podpisu dostarcz do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta przy ulicy K.I. Gałczyńskiego 4 w Warszawie w zamkniętej kopercie w terminie do 15 maja br. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

Informacje pochodzą ze strony: www.fulbright.edu.pl.

Kontakt

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa
tel. 22 10 100 49
patrycja.golab@fulbright.edu.pl
www.fulbright.edu.pl

Dokumenty

do pobrania