Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa
tel. 22 10 100 49
patrycja.golab@fulbright.edu.pl
www.fulbright.edu.pl
Fulbright Junior Advanced Research Award 2017/2018
organizator:Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
Fulbright Junior Advanced Research Award 2017/2018
Stypendia przeznaczone są dla doktorantów przygotowujących rozprawę doktorską w polskich jednostkach naukowych na realizację własnych projektów badawczych w amerykańskich uczelniach, placówkach badawczych lub organizacjach pozarządowych. Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Stypendium ma na celu umożliwienie zebrania materiałów do pracy doktorskiej. W momencie aplikowania kandydat musi być na zaawansowanym etapie pisania rozprawy doktorskiej.
Termin przyjmowania zgłoszeń na wyjazd w roku akademickim 2017-18 mija 15 maja 2016 r.
Czas trwania stypendium: od 6 do 9 miesięcy.
W ramach stypendium organizator oferuje:
- Status Visiting Student Researcher w wybranej instytucji: prowadzenie pracy badawczej pod merytoryczną opieką wskazanego profesora, dostęp do zaplecza naukowego uczelni (bibliotek, laboratoriów, konsultacji);
- Podstawowe ubezpieczenie medyczne;
- Wizę J-1 dla stypendysty oraz wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny. Wizy są sponsorowane przez Departament Stanu USA i podlegają przepisowi 2-year home-country physical presence requirement.
Stypendium pokrywa koszty utrzymania. Stypendium może również obejmować:
- Koszty podróży stypendysty do/z USA;
- Jednorazowy dodatek na relokację stypendysty;
- Jednorazowy dodatek na zagospodarowanie w USA;
- Jednorazowy dodatek na pokrycie kosztów związanych z realizacją projektu badawczego oraz udziałem w konferencjach;
- Miesięczny dodatek na pokrycie kosztów utrzymania nie więcej niż jednego członka rodziny, jeśli towarzyszy stypendyście przez minimum 80% pobytu;
- Pokrycie kosztów związanych z obowiązkowymi opłatami afiliacyjnymi i/lub ubezpieczeniem medycznym wymaganym przez amerykańską instytucję goszczącą (zależne od wysokości opłat i dostępnych funduszy);
Wysokość stypendium oraz jednorazowych dodatków jest zatwierdzana co roku przez Radę Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta.
O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:
- Są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego polskiego i amerykańskiego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
- Posiadają tytuł magistra;
- Nie studiują obecnie i nie studiowały wcześniej w USA dłużej niż pół roku;
- Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;
- Spełniają wymogi formalne wizy J-1.
Wymagane dokumenty:
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez kandydata do 15 maja 2016 r. kompletnej aplikacji w wersji elektronicznej w systemie Embark oraz wersji papierowej przesłanej na adres Komisji Fulbrighta. Aplikacja składa się z formularza zgłoszeniowego oraz następujących dokumentów w języku angielskim:
- Aktualnego zaświadczenia o statusie doktoranta;
- Życiorysu, tzw. Curriculum Vitae (wzór do pobrania poniżej);
- Listy publikacji, w tym przynajmniej jednej w czasopiśmie naukowym;
- Opisu projektu badawczego (z bibliografią w formacie MLA) z uzasadnieniem konieczności przeprowadzenia go w USA;
- Listu motywacyjnego, tzw. Personal Statement;
- Dyplomu ukończenia studiów licencjackich i magisterskich razem z suplementem i/lub wykazem ocen;
- Oceny merytorycznej projektu badawczego kandydata wystawionej przez promotora pracy doktorskiej z polskiej jednostki macierzystej wraz z zaświadczeniem o zaawansowaniu pracy doktorskiej;
- Dokumentu poświadczającego bardzo dobrą znajomość języka angielskiego (wynik z testu TOEFL, IELTS, CAE, CPE lub z innego akceptowanego na arenie międzynarodowej egzaminu). Od wszystkich finalistów programu będzie wymagane bezpłatne podejście do egzaminu TOEFL;
- Trzech listów rekomendacyjnych, które osoby rekomendujące wystawiają za pośrednictwem systemu Embark, w tym jednego od promotora. Instrukcje dla osób rekomendujących znajdziesz tutaj.
Dodatkowo do wersji papierowej aplikacji należy dołączyć:
- Formularz adresowy (wzór do pobrania poniżej);
- Listę kontrolną, tzw. Checklist (wzór do pobrania poniżej);
- Kartę podpisu, tzw. Signature Form (do pobrania w systemie Embark).
Jak aplikować
1. Załóż konto w systemie Embark. Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
2. Wypełnij formularz aplikacyjny w systemie Embark. Załącz do aplikacji wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w postaci czytelnych skanów w formacie .pdf.
3. Złóż aplikację elektroniczną w systemie Embark.
4. Wydrukowaną i podpisaną aplikację z systemu Embark wraz z formularzem adresowym, listą kontrolną i kartą podpisu dostarcz do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta przy ulicy K.I. Gałczyńskiego 4 w Warszawie w zamkniętej kopercie w terminie do 15 maja br. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Informacje pochodzą ze strony: www.fulbright.edu.pl.
Kontakt

Dokumenty
do pobrania