Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa
tel. 22 10 100 49
patrycja.golab@fulbright.edu.pl
www.fulbright.edu.pl
Fulbright Graduate Student Award 2017/2018
organizator:Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
Fulbright Graduate Student Award 2017/2018
Stypendia przeznaczone są dla absolwentów polskich uczelni wyższych planujących podjęcie studiów magisterskich lub doktoranckich w uczelniach amerykańskich na dowolnych kierunkach z wyjątkiem studiów medycznych wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem, programów LLM oraz MBA.
Termin przyjmowania zgłoszeń na wyjazd w roku akademickim 2017-18 mija 15 maja 2016 r.
Czas trwania: 9 miesięcy – 1 rok akademicki
Organizator oferuje:
- Stypendium w wysokości do $47 000, przeznaczone na pokrycie kosztów pierwszego roku studiów;
- Podstawowe ubezpieczenie medyczne;
- Wizę J-1 dla stypendysty oraz wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny. Wizy są sponsorowane przez Departament Stanu USA i podlegają przepisowi 2-year home-country physical presence requirement.
- Stypendium może być przyznane w tej samej kwocie lub niższej stypendystom programu kontynuującym naukę na drugim roku studiów. Dofinansowanie drugiego roku również odbywa się na zasadzie konkursu.
O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:
- Są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego polskiego i amerykańskiego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
- Posiadają co najmniej tytuł magistra. Tytuł magistra musi być uzyskany najpóźniej do czerwca w roku wyjazdu;
- Jeden z tytułów zawodowych uzyskały w polskiej uczelni;
- Nie studiują obecnie i nie studiowały wcześniej w USA dłużej niż pół roku;
- Uzyskały wysoką średnią z toku studiów i mogą wykazać się wyróżniającymi osiągnięciami oraz sprecyzowanymi zainteresowaniami naukowymi;
- Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;
- Spełniają wymogi formalne wizy J-1.
Ostatecznym warunkiem uzyskania stypendium jest decyzja o przyjęciu na uczelnię amerykańską.
W przypadku przyjęcia na uczelnię, w której całkowity koszt pierwszego roku studiów przekracza oferowane przez Komisję Fulbrighta stypendium, kandydat przedstawia Komisji Fulbrighta dokumenty potwierdzające posiadanie pozostałej sumy.
Wymagane dokumenty:
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez kandydata do 15 maja 2016 r. kompletnej aplikacji w wersji elektronicznej w systemie Embark oraz wersji papierowej przesłanej na adres Komisji Fulbrighta. Aplikacja składa się z formularza zgłoszeniowego oraz następujących dokumentów w języku angielskim:
- Listu motywacyjnego, tzw. Personal Statement;
- Opisu planów naukowych i/lub badawczych, tzw. Study/Research Objective;
- Życiorysu, tzw. Curriculum Vitae (wzór do pobrania poniżej);
- Dyplomu ukończenia studiów licencjackich i magisterskich razem z suplementem i/lub wykazem ocen albo zaświadczeniem o planowanym ukończeniu studiów do czerwca w roku wyjazdu;
- Aktualnych wyników testów TOEFL/IELTS; od wszystkich finalistów programu wymagane będzie (bezpłatne) podejście do egzaminu GRE;
- Trzech listów rekomendacyjnych, które osoby rekomendujące wystawiają za pośrednictwem systemu Embark. Instrukcje dla osób rekomendujących znajdziesz tutaj
Dodatkowo do wersji papierowej aplikacji należy dołączyć:
- Formularz adresowy (wzór do pobrania poniżej);
- Listę kontrolną, tzw. Checklist (wzór do pobrania poniżej);
- Kartę podpisu, tzw. Signature Form (do pobrania w systemie Embark).
Jak aplikować?
- Załóż konto w systemie Embark. Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
- Wypełnij formularz aplikacyjny w systemie Embark. Załącz do aplikacji wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w postaci czytelnych skanów w formacie .pdf.
- Złóż aplikację elektroniczną w systemie Embark.
Wydrukowaną i podpisaną aplikację z systemu Embark wraz z formularzem adresowym, listą kontrolną i kartą podpisu dostarcz do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta przy ulicy K.I. Gałczyńskiego 4 w Warszawie w zamkniętej kopercie w terminie do 15 maja br. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Informacje pochodzą ze strony: www.fulbright.edu.pl.
Kontakt

Dokumenty
do pobrania