Wyszukiwarka stypendiów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie3
  • studenci19
  • absolwenci21
  • doktoranci15
  • naukowcy12
  • inni7
Dziedzina-+zaznacz wszystkie
  • ekonomia/biznes3
  • prawo3
  • literatura4
  • nauki ścisłe/przyrodnicze/techniczne10
  • różne18
  • sztuka/muzyka6
  • nauki polityczne/media/stosunki międzynarodowe4
  • projektowanie/architektura3
  • nauki humanistyczne/społeczne11
  • medycyna3
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • Słowacja2
  • Białoruś1
  • Serbia1
  • Czarnogóra1
  • Kanada1
  • Holandia2
  • Portugalia1
  • Europa3
  • Szwajcaria1
  • Węgry1
  • Albania1
  • Mołdawia1
  • Francja3
  • Singapur1
  • Norwegia1
  • Włochy4
  • Bośnia i Hercegowina1
  • Azerbejdżan1
  • Macedonia1
  • Niemcy3
  • Austria2
  • Belgia1
  • Szwecja1
  • Wielka Brytania3
  • Bułgaria2
  • Stany Zjednoczone7
  • Armenia1
  • Ukraina1
  • Kosowo1
  • Gruzja1
  • online4
  • Łotwa1
  • cały świat4
  • Hiszpania1
  • Finlandia2
  • Czechy1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • instytucja międzynarodowa1
  • fundacje i stowarzyszenia18
  • szkoła wyższa12
  • firma1
  • instytucja rządowa9
  • samorząd1
ARCHIWUM
Wróć do listy

Fulbright Graduate Student Award 2017/2018

organizator:

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta

Rodzaj:
różne
Grupa docelowa:
absolwenci
Zasięg:
Polska, Stany Zjednoczone
termin składania wniosków: 15.05.2016

Fulbright Graduate Student Award 2017/2018

Stypendia przeznaczone są dla absolwentów polskich uczelni wyższych planujących podjęcie studiów magisterskich lub doktoranckich w uczelniach amerykańskich na dowolnych kierunkach z wyjątkiem studiów medycznych wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem, programów LLM oraz MBA.

Termin przyjmowania zgłoszeń na wyjazd w roku akademickim 2017-18 mija 15 maja 2016 r.

Czas trwania: 9 miesięcy – 1 rok akademicki

Organizator oferuje:

  • Stypendium w wysokości do $47 000, przeznaczone na pokrycie kosztów pierwszego roku studiów;
  • Podstawowe ubezpieczenie medyczne;
  • Wizę J-1 dla stypendysty oraz wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny. Wizy są sponsorowane przez Departament Stanu USA i podlegają przepisowi 2-year home-country physical presence requirement.
  • Stypendium może być przyznane w tej samej kwocie lub niższej stypendystom programu kontynuującym naukę na drugim roku studiów. Dofinansowanie drugiego roku również odbywa się na zasadzie konkursu.

O stypendia mogą ubiegać się osoby, które:

  • Są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego polskiego i amerykańskiego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
  • Posiadają co najmniej tytuł magistra. Tytuł magistra musi być uzyskany najpóźniej do czerwca w roku wyjazdu;
  • Jeden z tytułów zawodowych uzyskały w polskiej uczelni;
  • Nie studiują obecnie i nie studiowały wcześniej w USA dłużej niż pół roku;
  • Uzyskały wysoką średnią z toku studiów i mogą wykazać się wyróżniającymi osiągnięciami oraz sprecyzowanymi zainteresowaniami naukowymi;
  • Wykazują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego;
  • Spełniają wymogi formalne wizy J-1.

Ostatecznym warunkiem uzyskania stypendium jest decyzja o przyjęciu na uczelnię amerykańską.

W przypadku przyjęcia na uczelnię, w której całkowity koszt pierwszego roku studiów przekracza oferowane przez Komisję Fulbrighta stypendium, kandydat przedstawia Komisji Fulbrighta dokumenty potwierdzające posiadanie pozostałej sumy.

Wymagane dokumenty:
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez kandydata do 15 maja 2016 r. kompletnej aplikacji w wersji elektronicznej w systemie Embark oraz wersji papierowej przesłanej na adres Komisji Fulbrighta. Aplikacja składa się z formularza zgłoszeniowego oraz następujących dokumentów w języku angielskim:

  • Listu motywacyjnego, tzw. Personal Statement;
  • Opisu planów naukowych i/lub badawczych, tzw. Study/Research Objective;
  • Życiorysu, tzw. Curriculum Vitae (wzór do pobrania poniżej);
  • Dyplomu ukończenia studiów licencjackich i magisterskich razem z suplementem i/lub wykazem ocen albo zaświadczeniem o planowanym ukończeniu studiów do czerwca w roku wyjazdu;
  • Aktualnych wyników testów TOEFL/IELTS; od wszystkich finalistów programu wymagane będzie (bezpłatne) podejście do egzaminu GRE;
  • Trzech listów rekomendacyjnych, które osoby rekomendujące wystawiają za pośrednictwem systemu Embark. Instrukcje dla osób rekomendujących znajdziesz tutaj

Dodatkowo do wersji papierowej aplikacji należy dołączyć:

  • Formularz adresowy (wzór do pobrania poniżej);
  • Listę kontrolną, tzw. Checklist (wzór do pobrania poniżej);
  • Kartę podpisu, tzw. Signature Form (do pobrania w systemie Embark).

Jak aplikować?

  • Załóż konto w systemie Embark. Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
  • Wypełnij formularz aplikacyjny w systemie Embark. Załącz do aplikacji wymagane dokumenty. Ścisłe przestrzegaj wytycznych. Dokumenty załączaj w postaci czytelnych skanów w formacie .pdf.
  • Złóż aplikację elektroniczną w systemie Embark.

Wydrukowaną i podpisaną aplikację z systemu Embark wraz z formularzem adresowym, listą kontrolną i kartą podpisu dostarcz do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta przy ulicy K.I. Gałczyńskiego 4 w Warszawie w zamkniętej kopercie w terminie do 15 maja br. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

Informacje pochodzą ze strony:  www.fulbright.edu.pl.

Kontakt

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa
tel. 22 10 100 49
patrycja.golab@fulbright.edu.pl
www.fulbright.edu.pl

Dokumenty

do pobrania