Wyszukiwarka Staży

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • studenci14
  • absolwenci13
  • inni1
Branże-+zaznacz wszystkie
  • chemiczna2
  • konsulting i zarządzanie1
  • administracja rządowa1
  • marketing i reklama4
  • inżynieria2
  • różne7
  • logistyka2
  • prawo2
  • HR4
  • sprzedaż5
  • usługi finansowe1
  • IT4
Rodzaj-+zaznacz wszystkie
  • płatne/bezpłatne4
  • płatne16
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • ogólnopolskie8
  • dolnośląskie1
  • łódzkie1
  • małopolskie3
  • mazowieckie8
  • podkarpackie2
  • śląskie4
  • wielkopolskie2
  • zachodniopomorskie1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • fundacje i stowarzyszenia3
  • firma14
  • instytucja rządowa1
  • samorząd2
Wróć do listy

BE THE BEST – zgarnij 20 000 zł i półroczny staż

organizator:

Volkswagen Poznań Sp. z o.o.

Rodzaj:
płatne/bezpłatne
Grupa docelowa:
studenci
Zasięg:
ogólnopolskie
Branża:
inżynieria
termin składania wniosków: 21.05.2017

BE THE BEST – zgarnij 20 000 zł i półroczny staż

Nowe pomysły, innowacyjne rozwiązania i wielka doza kreatywności. Tak w skrócie można opisać BE THE BEST, czyli konkurs organizowany przez Volkswagen Poznań dla studentów uczelni wyższych z całej Polski.

Uczestnicy indywidualnie bądź w dwuosobowych zespołach wybierają jeden z pięciu tematów konkursowych, opisanych jako case study przez działy fachowe i tworzą swój własny projekt.

Najlepsze zostają nagrodzone. Co więcej nowatorskie idee mają szansę zostać wdrożone w naszych fabrykach.

ZAŁOŻENIA

  • Opracujesz projekt na realnym case study
  • Swoje pomysły skonsultujesz z naszymi praktykami
  • Stworzysz autorskie rozwiązania do wdrożenia w jednostkach światowego lidera na rynku branży motoryzacyjnej
  • Poznasz firmę Volkswagen Poznań od środka
  • Zdobędziesz doświadczenie i rozpoczniesz karierę w międzynarodowym koncernie

Do 21 maja trwa przyjmowanie zgłoszeń w konkursie.

Tematy konkursowe

Temat nr 1
BlaBla Caddy / Caddy Share – zaprojektowanie i stworzenie systemu współdzielenia i zarządzania flotą VWP

Opis działu fachowego i realizowanych zadań

Dział IT Infrastructure Services zajmuje się planowaniem, wdrażaniem i utrzymaniem usług sieciowych oraz serwerowych na potrzeby VW Poznań.

Opis tematu

Projekt ma na celu zoptymalizowanie wykorzystania samochodów służbowych w VWP poprzez stworzenie zintegrowanego systemu zarządzania flotą. System ma umożliwiać samodzielną rezerwację samochodu dla pracowników VWP na wybrany wyjazd oraz kojarzyć osoby podróżujące służbowo w to samo miejsce i w tym samym czasie (car sharing). W fazie wdrożenia projektu dodatkową funkcjonalnością będzie stworzenie urządzenia wydającego i odbierającego klucze oraz dokumenty w oparciu o dane uwierzytelniania użytkownika (użytkownik+ hasło, karta inteligenta).

Zadania uczestnika konkursu

  • Zaprojektowanie algorytmów rozwiązania
  • Zaprogramowanie platformy z uwzględnieniem standardów IT VW wraz z pełną dokumentacją
  • Wdrożenie systemu i szkolenie dla użytkowników
  • Wykonanie i zintegrowanie z systemem zautomatyzowanego urządzenia do wydawania kluczy i dokumentów (depozytor)

Temat nr 2

System ułatwiający wzywanie pomocy fachowej (Służba zdrowia, IT, Utrzymanie Ruchu) na miejsce zdarzenia oraz wspomagający ewakuację oparty o model sieci sensorycznej i IoT

Opis działu fachowego i realizowanych zadań

PF 3/4 IT Września – Dział odpowiedzialny za utrzymanie infrastruktury, aplikacji, systemów produkcyjnych oraz innych obiektów IT, takich jak komputery i drukarki produkcyjne, urządzenia przenośne HDT i wiele innych.

Realizujemy zadania związane z codziennym utrzymaniem, reagowaniem i rozwiązywaniem awarii oraz rozwojem naszych obiektów.

Pracujemy również nad nowymi pomysłami i projektami we własnym zakresie, jak również wspierając inne działy w zakresie szeroko rozumianego IT.

Opis tematu

Głównym założeniem systemu jest usprawnienie procesu wzywania pomocy przez pracowników i zwiększenie ich bezpieczeństwa podczas sytuacji niebezpiecznych i ewakuacji. Powinien on także wspomóc odpowiednie służby w określaniu lokalizacji wystąpienia wezwania, w celu skrócenia czasu dotarcia na miejsce zdarzenia.

System powinien składać się z:

Modułu zgłoszeniowego – sensor bezprzewodowy zasilany bateryjnie.
Urządzenia rozmieszczone będą w różnych miejscach na obszarach: montażu, lakierni i spawalni. Powinny posiadać niewielkie rozmiary i pozwalać na wezwanie w prosty sposób odpowiednich (konkretnych) służb (służba zdrowia, dział IT, dział Utrzymania Ruchu) na miejsce zdarzenia. Realizacja wezwania może być wykonywana przy pomocy przycisków, ekranu dotykowego z wirtualnymi przyciskami lub dowolnej, innej formy. Identyfikacja osoby wzywającej powinna odbywać się przy pomocy odczytu karty pracowniczej wykorzystującej komunikacje RFID. Komunikacja z serwerem powinna odbywać się przy pomocy sieci WiFi, zoptymalizowana pod kątem jak najmniejszej generacji ruchu sieciowego i zużycia baterii w spoczynku oraz skuteczności i niezawodności komunikacji podczas wystąpienia zgłoszenia. Dopuszczalna jest możliwość komunikacji wewnętrznej pomiędzy sensorami (topologia siatki, gwiazdy, klastra drzew).

Modułu wykrywającego ruch – sensor ruchu z komunikacją bezprzewodową WiFi zasilany bateryjnie.
Urządzenia rozmieszczone będą w różnych miejscach na obszarach: montażu, lakierni i spawalni. Urządzenie w chwili ewakuacji powinno rozpocząć wykrywanie ruchu i przekazywać informację o jego wykryciu. Komunikacja z serwerem powinna odbywać się przy pomocy sieci WiFi. Komunikaty wysyłane do serwera powinny być zoptymalizowane pod kątem jak najmniejszej generacji ruchu sieciowego podczas spoczynku oraz skuteczności komunikacji podczas wystąpienia zgłoszenia.

Aplikacji serwerowej

  • Zbieranie informacji z sensorów i przekazywanie ich do bazy danych
  • definiowanie poziomów uprawnień dla użytkowników aplikacji klienckiej i serwerowej (zależnie od założeń projektu)
  • przekazywanie zgłoszeń do odpowiednich grup (Służba zdrowia, IT, Utrzymanie Ruchu)
  • zbieranie informacji na temat poziomu naładowania baterii z sensorów

Bazy danych – relacyjna baza Oracle, lub MS SQL

Aplikacji klienckiej – aplikacja webowa, wyświetlająca zgłoszenie oraz informację o lokalizacji z umiejscowieniem jej na mapie obiektu. Aplikacja kliencka powinna posiadać możliwość zdefiniowania grupy, do której jest przypisana (np. Służba zdrowia, IT, Utrzymanie Ruchu). Powinna posiadać możliwość uruchomienia trybu pracy wykrywającego ruch podczas ewakuacji, w celu lokalizacji osób, które nie zostały nią objęte. Powyższe założenia są podstawowe i nie wykluczają dodatkowych funkcjonalności czy rozwiązań sprzętowych czy software’owych.

Zadania uczestnika konkursu

  • Projekt modułu zgłoszeniowego
  • Projekt modułu wykrywającego ruch
  • Projekt aplikacji serwerowej
  • Projekt bazy danych
  • Projekt aplikacji klienckiej

Temat nr 3

Koncept autonomicznego transportu pojazdów w VW Crafter

Opis działu fachowego i realizowanych zadań

Montaż pojazdów w ilości: około 3 pojazdów z zabudową specjalną / tydzień. Wyśluzowanie pojazdów znajdujących się w różnych miejscach na obszarze hali montażu, poruszających się w sposób autonomiczny do punktu montażu końcowego.

Opis tematu

Określona liczba pojazdów Crafter jest wyśluzowana na zdefiniowanym takcie. Pojazdy te zostaną wyposażone w specjalny sposób na obszarze Pilothali, gdzie znajduje się około 300 m odległości od taktu śluzowania. Transport pojazdu powinien następować w sposób autonomiczny.

Celem jest porównanie wariantów rozwiązań z propozycjami.

Zadania uczestnika konkursu

  • Badanie wszelakich ścieżek prowadzących
  • Ustalanie ścieżek pod względem warunków technicznych jak i gospodarczych
  • Rozeznanie sytuacji rynku dla FTS, robotów parkujących, autonomicznego transportu pojazdów
  • Porównanie wariantów z autonomicznym transportem
  • Przedłożenie i prezentacja konceptu – propozycja priorytetowych wariantów

Temat nr 4

Automatyzacja procesu logistycznego połączona z poprawą ergonomii podczas produkcji odlewów

Opis działu fachowego i realizowanych zadań

Projekt realizują wspólnie Dział Logistyki i Produkcji. Dział Produkcji wytwarza obudowy przekładni kierowniczej, obudowy głowicy cylindrowej, obudowy sprzęgła i skrzyni biegów. Dział Logistyki zapewnia dostawę materiału do produkcji, przepływ półproduktów pomiędzy wydziałami oraz wysyłkę wyrobów gotowych.

Opis tematu

Drodzy uczestnicy! Poszukujemy zespołu gotowego zmierzyć się z zagadnieniem digitalizacji zarządzania przepływem komponentów między Produkcją a Logistyką. Celem projektu będzie poprawa produktywności i ergonomii. Wdrożenie elektronicznego systemu opartego na bezprzewodowej wymianie danych pomiędzy nadajnikiem (czujnikiem zapełnienia pojemnika), a odbiornikiem (np. tabletem z mapą hali przy wózku widłowym), zoptymalizuje pracę Logistyki. Informacja on-line wysłana do wózka widłowego, przedstawi operatorowi optymalną drogę po pojemniki i zminimalizuje przestoje gniazd odlewniczych (spowodowane m.in. przepełnieniem magazynu tymczasowego). Dalej projekt zakłada skonstruowanie ergonomicznej podstawy pod pojemnik wyposażonej w czujnik zapełnienia. Konstrukcja podstawy będzie uniwersalna dla wszystkich pojemników używanych w Odlewni Ciśnieniowej VWP i umożliwi dostosowanie wysokości pojemnika do optymalnej pozycji pracownika, nie przeciążając narządów ruchu.

Docelowo projekt zakłada zastosowanie wypracowanych rozwiązań systemowych w całym procesie logistycznym, począwszy od dostarczenia materiału do produkcji, przez przepływ półproduktów między wydziałami produkcyjnymi, aż po wysyłkę wyrobów gotowych.

Zadania uczestnika konkursu

  • Skonstruowanie ergonomicznej podstawy do pojemników z czujnikiem napełnienia
  • Przedstawienie rozwiązania hardwareowego oraz systemu wspomagającego pracę operatorów wózków widłowych
  • Opracowanie nowej koncepcji procesu logistycznego i przepływu materiałów, obejmującej nowe linie produkcyjne w Hali 2
  • Stworzenie symulacji komputerowej prezentującej wpływ zaproponowanych rozwiązań na wydajność procesu

Temat nr 5

Optymalizacja procesów zgrzewania w obszarze Podwozie Caddy zużycia materiałów produkcyjnych (kap), w kontekście Think Blue Factory

Opis działu fachowego i realizowanych zadań

Budowa Karoserii – obszar Podwozie Caddy.
Z elementów dostarczanych z zakładu nr 4 (podłoga tył, podłoga przód, podłużnice, ściana grodziowa oraz nadkola) składana jest cała grupa podłogi. Wykorzystywane do tego celu technologie to w zdecydowanej większości zrobotyzowane zgrzewanie oporowe. Ponadto wykorzystuje się manualne zgrzewanie oporowe, spawanie kołków, spawanie manualne MIG i MAG, klejenie.

Opis tematu

Większość wykonywanych w obszarze połączeń to zrobotyzowane zgrzewanie oporowe. W celu oszczędzania dostępnego czasu procesu, zrobotyzowane stanowiska zgrzewające wyposażone są w automatyczny system frezowania oraz wymiany kap. Czas pomiędzy kolejnymi frezowaniami i wymianami kap jest ustalony dla każdego robota oddzielnie.

Kapa nierówno i nieosiowo zfrezowana. Nie wykorzystana optymalnie (pierścień graniczny).
Kapa równo i osiowo zfrezowana. Nie wykorzystana optymalnie (pierścień graniczny).
Kapa równo i osiowo zfrezowana. Wykorzystana optymalnie (pierścień graniczny).

Zdjęcia dostępne tu.

Problem:

  • nieoptymalne wykorzystanie kap (niedofrezowanie lub przefrezowanie zbyt mocno),
  • straty finansowe dla przedsiębiorstwa wynikające z nieoptymalnego procesu frezowania (kapy, energia elektryczna, noże frezujące),
  • straty w czasie cyku wynikające ze złego ustawienia liczby obrotów frezarki.

Zadania uczestnika konkursu

  • Przygotowanie mapy stanu obecnego. Dla każdego robota: liczba frezowań, steper między frezowaniem, siła docisku, liczba obrotów noża
  • Współpraca z działami Produkcji, Schweisstaem-u, Utrzymania Ruchu oraz Jakości przy opracowaniu tematu
  • Zaproponowanie rozwiązań (dla każdego robota) poprawiających wykorzystanie kap np. (redukcja obrotów frezarki, zmiana kąta dojazdu, itd.)
  • Przeprowadzenie testów z zaproponowanymi i uzgodnionymi parametrami
  • Przedstawienie rachunku ekonomicznego, zysków wynikających z wprowadzenia optymalizacji

Zgłoszenia
Po zapoznaniu się z tematami konkursowymi wybierz najbardziej interesujący Ciebie bądź Twój zespół i kliknij „Zgłoś udział”.
Następnie wypełnij formularz.
Nie zwlekaj!
Do każdego z tematów zaprosimy na konsultacje jedynie pierwszych 15 zespołów.

 

LINKI:
Regulamin online dostępny tu.

Kontakt

Centrum Personalne PS-1/2 Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
ul. Warszawska 349
61-060 Poznań

best@vw-poznan.pl
www.bethebeststudent.pl