European Media Group Sp. z o. o.
ul. Aleksandra Fredry 1/18
61-701 Poznań
www.artofpackaging.pl
V edycja Konkurs na Najlepsze Opakowanie Roku 2010 – Debiuty
organizator:European Media Group Sp. z o. o.
V edycja Konkurs na Najlepsze Opakowanie Roku 2010 – Debiuty
Celem piątej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Art Of Packaging 2010 – Debiuty jest promowanie i nagradzanie pomysłów młodych artystów w segmencie projektowania opakowań. Odkrycie i pokazanie branży opakowaniowej nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań.
Przedmiotem Konkursu jest wyłonienie najlepszego opakowania, które nie funkcjonuje jeszcze na rynku oraz zaprezentowanie potencjalnych możliwości wykorzystania go w praktyce. Nagrodzony zostanie najbardziej innowacyjny pomysł (projekt) opakowania, przedstawiony w formie wizualizacji i/lub zdjęć oraz prototypu jako wzoru doświadczalnego, będącego odwzorowaniem zaprojektowanego wyrobu zgodnie z przesłaną dokumentacją. Opakowania można zgłaszać w poszczególnych kategoriach:
- Opakowanie Premium (dla dóbr luksusowych)
- Opakowanie w Ruchu (dla transportu)
- Opakowanie Smaku i Pragnienia (dla żywności, napojów)
- Opakowanie Zdrowia i Urody (kosmetyki, leki i farmaceutyki)
- Opakowanie na Miarę (konfekcyjne: odzież, obuwie)
- Opakowanie Brzdąc (na zabawki i produkty dla dzieci)
- Opakowanie Dom i Ogród
- Opakowanie Free Style (dowolne)
- Opakowanie Szklane
Przyjmowane będą prace wykonane wszystkimi technikami: ze szkla, metalu, papieru/tektury, tworzyw sztucznych, ceramiki i materiałów kompozytowych, etc.
Prestiżową statuetkę – Perła wśród Opakowań i miano zwycięzcy edycji Debiuty oraz nagrodę główną otrzyma autor/twórca najlepszego Opakowania Roku, które zostanie wyłonione spośród zwycięskich opakowań poszczególnych ww. kategorii.
Kryteria oceny:
- pomysł – idea – emocje
- desing – innowacyjność
- ergonomia – funkcjonalność
- ekologia – recykling
- marketing – promocja – komunikacja
- wykonanie
Prace konkursowe powinny odznaczać się przede wszystkim innowacyjnością, funkcjonalnością, interesującym desingiem i estetycznym wykonaniem. Ważny jest pomysł, idea oraz towarzyszące temu emocje; zamysł ekonomiczny i ekologiczny.
Konkurs ma charakter otwarty. Może wziąć w nim udział każda osoba, która w chwili przystąpienia do Konkursu jest pełnoletnia, posiada pełną zdolność do czynności prawnych i która samodzielnie zaprojektowała opakowanie oraz posiada prawa autorskie do niego. Uczestnik edycji Debiuty nie może być na stałe zawodowo związany umową o pracę lub inną umową cywilno-prawną z firmą komercyjną związaną z branżą opakowaniową.
Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie 3 projekty. Jeden projekt może być zgłoszony tylko do jednej kategorii. Do Konkursu można zgłosić projekt, który jest pracą zbiorową. Zgłoszenie do konkursu jest bezpłatne. Uczestnik pokrywa jedynie koszty wynikające z przygotowania i przesłania prac. Opakowanie może zgłosić jedynie jego twórca i jednocześnie właściciel (autor).
Podstawą przyjęcia zgłoszenia udziału w Konkursie jest:
- przesłanie płyty CD/DVD zawierającej: wypełnioną ankietę zgłoszeniową w postaci cyfrowej (w formacie MS Word) oraz minimum 3 zdjęcia studyjne i/lub wizualizacje pomysłu na rozwiązanie opakowaniowe: w postaci cyfrowej, zapisane jako CMYK, w formacie TIFF lub JPG lub PDF, w rozdzielczości 300 dpi
- przesłanie prototypu/modelu opakowania jako symulacyjne odwzorowanie określonego przedmiotu wykonane z dowolnego materiału
- dołączenie wydrukowanej ankiety zgłoszeniowej z własnoręcznym podpisem
Na jednej płycie CD/DVD można zapisać tylko jeden projekt. Jeżeli autor wykona więcej niż jedna pracę, każda z nich musi być umieszczona na osobnej płycie CD/DVD (z załączoną osobną ankietą). Każdy plik z pracą winien być zapisany nazwą zgłaszanego opakowania, która została umieszczona w ankiecie. Na każdej płycie CD/DVD należy zapisać tę samą nazwę, którą nazwany został zapisany na niej dokument. W wypadku pracy zbiorowej współautorzy pierwszą stronę ankiety zawierającą dane osobowe wypełniają osobno.
Zgłoszenie do Konkursu wraz z dokumentacją musi dotrzeć do siedziby Organizatora Konkursu pod adresem:
European Media Group Sp. z o. o.
ul. Aleksandra Fredry 1/18
61-701 Poznań
do dnia 14 lutego 2011.
Nagrodą w konkursie Art Of Packaging 2010 Debiuty jest:
- prestiżowa statuetka Art Of Packaging 2010 – Debiuty – Perła wśród opakowań
- dyplom i znak towarowy Art Of Packaging 2010 – Debiuty – „zwycięzca”
- prawo do używania znaku Konkursu w swoim portfolio
- nagroda pieniężna
- staż o wartości 2000 zł brutto w agencji brandingowej SaltPepper Brand Design w Warszawie
- roczna prenumerata miesięcznika Packaging Polska
- ewentualne dodatkowe nagrody ufundowane przez sponsorów
Statuetka oraz dyplomy zostaną wręczone podczas finałowej Gali Art Of Packaging 2010, która planowana jest w połowie marca 2011 roku w Poznaniu.
Informacje pochodzą ze strony www.artofpackaging.pl