Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 87
90-926 Łódź
www.bip.uml.lodz.pl
Konkurs na logo i hasło promocyjne Miasta Łodzi
organizator:Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi
Konkurs na logo i hasło promocyjne Miasta Łodzi
Celem Konkursu jest wyłonienie projektu graficznego logo i hasła promocyjnego Miasta Łodzi, na podstawie którego zostanie stworzony System Identyfikacji Wizualnej Miasta Łodzi.
Przedmiotem Konkursu jest zaprojektowanie i opracowanie logo i hasła promocyjnego Miasta Łodzi w trzech kategoriach:
- logo wraz z hasłem
- logo
- hasło
Konkurs jest skierowany do osób fizycznych i prawnych w szczególności do podmiotów, które posiadają doświadczenie w opracowaniu logo i hasła oraz Systemu Identyfikacji Wizualnej, dla co najmniej jednej firmy i jednej jednostki samorządu terytorialnego lub jednostki administracji rządowej.
Uczestnik konkursu może przesłać więcej niż jeden projekt. Każdy projekt musi spełniać wymagania regulaminu. W konkursie uczestniczyć mogą autorzy projektów (znaków) już funkcjonujących oraz mogą być zgłaszane znaki już funkcjonujące pod warunkiem uzyskania zgody właściciela i użytkownika zgłaszanego projektu (znaku).
W kategorii logo wraz z hasłem:
- projekt logo wraz z hasłem musi być zaprezentowany (naklejony) na sztywnej planszy w formacie A4
- projekt logo wraz z hasłem należy przedstawić w następujących wymiarach: 15×15, 7×7, 2×2 cm, jego najmniejsze dopuszczalne pomniejszenie (zarówno w wersji kolorowej jak i czarno-białej) w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej
- należy dołączyć projekt kilku wizualizacji z zastosowaniem logo wraz z hasłem np.: citylight, rollup, koszulka, pin oraz plakat imprezy (naklejone na sztywnej planszy w formacie A4)
- należy dołączyć wersję elektroniczną projektu logo wraz z hasłem w wersji kolorowej i czarno-białej oraz kilku wizualizacji na nośniku elektronicznym, płycie CD, w formacie pdf, w formacie plików jpg, rozdzielczość min. 300 dpi oraz w formacie wektorowym z podaniem parametrów graficznych niezbędnych do właściwego użytkowania
W kategorii logo:
- projekt logo musi być zaprezentowany (naklejony) na sztywnej planszy w formacie A4
- projekt logo należy przedstawić w następujących wymiarach: 15×15, 7×7, 2×2 cm, jego najmniejsze dopuszczalne pomniejszenie (zarówno w wersji kolorowej jak i czarno-białej) w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej
- należy dołączyć projekt kilku wizualizacji z zastosowaniem logo np.: citylight, rollup, koszulka, pin oraz plakat imprezy, (naklejone na sztywnej planszy w formacie A4)
- należy dołączyć wersję elektroniczną projektu logo w wersji kolorowej i czarno-białej oraz kilku wizualizacji na nośniku elektronicznym, płycie CD, w formacie pdf, w formacie plików jpg, rozdzielczość min, 300 dpi oraz w formacie wektorowym z podaniem parametrów graficznych niezbędnych do właściwego użytkowania
W kategorii hasło:
- projekt hasła musi być zaprezentowany (naklejony) na sztywnej planszy w formacie A4, napisany czcionką Arial rozmiar min 36 w języku polskim i angielskim oraz nośniku elektronicznym, płycie CD, w formacie pdf, w formacie plików jpg, rozdzielczość min. 300 dpi
Projekt powinien w sposób możliwie jasny komunikować główne założenia Strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016 (załącznik nr 2 do regulaminu) oraz wytyczne zawarte w briefie (załącznik nr 3 do regulaminu).
Projekt może zawierać dowolną kombinację słów i rysunków, może być wykonany dowolną techniką, tradycyjną lub komputerową. Projekt powinien być przystosowany do różnorodnego wykorzystania, zarówno dla przedmiotów codziennego użytku, jak również w wydawnictwach, materiałach elektronicznych, prezentacjach, grafice internetowej, banerach promocyjnych i przy wszelkich wydarzeniach informacyjnych i promocyjnych, w różnych formatach i rozmiarach, w odniesieniu do czterech głównych filarów określonych w dokumencie „Strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016”.
Prace konkursowe należy złożyć do dnia 23 września 2011r. do godz. 15.30 w Biurze Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą urzędu Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 87, 90-926 Łódź, I piętro, sekretariat. Uczestnicy zobowiązani są złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie (załącznik nr 1 do regulaminu) wraz z pracą konkursową oraz wymaganymi dokumentami.
Komisja konkursowa dokona wyboru najlepszego projektu lub najlepszych projektów pod względem:
- zgodności ze strategią promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016 (załącznik nr 2 do regulaminu)
- zgodności z briefem (załącznik nr 3 do regulaminu)
- skuteczności przekazu, wywołania pozytywnych skojarzeń
- funkcjonalności projektu (zawartość księgi znaku – załącznik nr 4 do regulaminu)
- innowacyjności, oryginalności, estetyki
Ogłoszenie wyników prac Komisji Konkursowej i wyboru najlepszej Pracy konkursowej/najlepszych prac konkursowych planowana jest na dzień 6 grudnia 2011r. podczas konferencji prasowej oraz na stronie internetowej miasta www.uml.lodz.pl
Nagrodą główną jest zaproszenie laureata konkursu do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki – przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełnego Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta łodzi i księgi znaku na bazie zwycięskiego projektu logo wraz z hasłem, o wartości szacunkowej do 50 000 zł brutto. Szczegóły wykonania usługi określone zostaną w umowie zawartej pomiędzy Miastem i Wykonawcą – Autorem zwycięskiego projektu.
Komisja konkursowa zastrzega sobie prawo do wybrania jednej pracy konkursowej w kategorii logo wraz z hasłem lub dwóch prac konkursowych: jednej w kategorii logo wraz z hasłem lub dwóch prac konkursowych: jednej w kategorii logo i jednej w kategorii hasło. Miasto na tym etapie zastrzega sobie prawo ewentualnych modyfikacji wybranych projektów, z poszanowaniem oryginalnej formy, w celu ich skutecznego wykorzystania.
W przypadku wybrani przez komisję konkursową pracy w kategorii logo, nagrodą jest zaproszenie laureata konkursu do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki – przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełnego Systemu Identyfikacji wizualnej Miast Łodzi i księgi znaku na bazie zwycięskiego projektu logo, o wartości szacunkowej do 45 000 zł brutto. Szczegóły wykonania usługi określone zostaną w umowie zawartej pomiędzy Miastem i Wykonawcą – autorem zwycięskiego projektu. Wykonawca zobowiązany będzie do zaadoptowania hasła – projektu zwycięskiego w kategorii hasło.
W przypadku wybrania przez komisję konkursową pracy konkursowej w kategorii hasło, nagroda dla laureata konkursu będzie nagroda pieniężna w wysokości 5 000 zł brutto.
Przystępując do konkursu każdy z uczestników konkursu we wniosku o dopuszczenie do udziału w konkursie składa oświadczenie (załącznik nr 1 do regulaminu) stwierdzające, że projekt nie narusza praw osób trzecich, w szczególności nie narusza ich majątkowych i osobistych praw autorskich. W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyżej, osoba przekazująca zrekompensuje Miastu, jako wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, zwalniając Miasto od wszelkich zobowiązań, jakie powstaną z tego tytułu.
W przypadku uznania złożonej przez uczestnika konkursu pracy za najlepszą, przeniesie na miasto nieodpłatnie na podstawie umowy, autorskie prawa majątkowe do tej pracy.
Informacje pochodzą ze strony www.bip.uml.lodz.pl