Wyszukiwarka konkursów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie14
  • studenci59
  • absolwenci60
  • doktoranci13
  • naukowcy10
  • inni21
Rodzaj-+zaznacz wszystkie
  • literackie6
  • artystyczne18
  • naukowe43
  • inne1
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • międzynarodowe5
  • ogólnopolskie57
  • lubelskie1
  • małopolskie2
  • podkarpackie1
  • pomorskie2
  • warmińsko-mazurskie1
  • wielkopolskie2
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • fundacje i stowarzyszenia22
  • szkoła wyższa4
  • firma13
  • instytucja rządowa13
  • samorząd18
  • inny2
Wróć do listy
Ogłoszenie archiwalne

IX edycja konkursu Bęc jabłkiem w głowę

organizator:

Centrum Informacji i Edukacji Ekologicznej

Rodzaj:
naukowe
Grupa docelowa:
uczniowie
Zasięg:
pomorskie
termin składania wniosków: 19.02.2010

IX edycja konkursu Bęc jabłkiem w głowę

Konkurs ten jest adresowany do uczniów gdańskich i sopockich szkół podstawowych oraz gimnazjalnych.

Zadaniem uczestników konkursu jest wybór zagadnienia:
1. Zbuduj własną stację meteorologiczną. Zademonstruj, jak działa.
2. Obieg wody w przyrodzie
3. Przedstaw rózne sposoby rozmnażania roślin.
4. Przyczyny i skutki kwaśnego deszczu
5. Igraszki z powietrzem – zilustruj cechy gazów
6. Dyfuzja, osmoza, co to takiego?
7. Odnawialne źródła energii.
8. Czego roślinie potrzeba do życia?
9. Przykazania świadomego konsumenta. Zaprojektuj i wykonaj ekologiczną siatkę,
wykorzystując dostępne materiały. Zaproponuj kampanię reklamową.
10. Jak działa organizm człowieka. Doświadczenia uczące o nas samych.
11. Czy rośliny są zdolne do ruchu?
12. Świat wokół nas pełen jest mikroorganizmów. Czy potrafisz wykazać obecność
mikroorganizmów w twoim otoczeniu.
13. Makieta dotycząca powstawania gazu ziemnego (przekrój przez warstwy ziemi
z uwzględnieniem szczątków organicznych biorących udział w tworzeniu złoża).
14. Zaprojektuj instalację do gromadzenia i wykorzystywania gazów pochodzących ze składowisk odpadów.
15. Tlen, hel, gaz ziemny, który z tych gazów jest najlżejszy-zaprojektuj doświadczenie i zademonstruj je.
16. Jak zostało ukształtowane Pomorze? Przedstaw proces geologiczny w formie wizualnej.
17. Zaprojektuj oczyszczalnię ścieków z materiałów codziennego użytku.
18. Przygotuj model przestrzenny powstawania wydm.
19. Zaprojektuj miasto według koncepcji zrównoważonego rozwoju.
20. Warstwy atmosfery i ich wpływ na człowieka.
21. Odwieczne marzenia o lataniu – jak działa skrzydło?
22. Dlaczego nartniki mogą chodzić po wodzie?
23. GMO – zagrożenie czy szansa? Rozprawa sądowa.
24. Wpływ zanieczyszczeń na organizmy żywe.
25. Działanie naturalnych antybiotyków – projekt doświadczenia.
26. Zaprojektuj domowy kompostownik
27. Stwórz prosty klucz do rozróżnienia/oznaczenia wybranego gatunku rośliny.
28. Czy człowiek tylko szkodzi przyrodzie? Spojrzenie na ochroną czynną i bierną.
29. Skąd się biorą pory roku.
30. Temat wolny związany z nowoczesnymi technologiami, rozwiązaniami…

oraz zilustrowanie go eksperymentem, pokazem lub tp. Uczestnicy samodzielnie przygotowują i przeprowadzają doświadczenia oraz wyciągają wnioski. Nauczyciel może wspomóc pracę zespołów swoją wiedzą, wskazać źródła informacji itp. Każdy zespół przygotowuje dokumentację zadania (do 2 stron w formacie A4) zawierającą krótki wstęp, opis doświadczeń i obserwacji oraz wnioski i źródła informacji. Uwaga: w eksperymentach
nie wolno używać substancji niebezpiecznych – żrących, łatwopalnych, wybuchowych,
duszących itp.

Informację o wyborze zespołów prosimy przesłać na załączonej karcie zgłoszenia do 19 lutego 2010 r. na adres: Centrum Informacji i Edukacji Ekologicznej, 80-837 Gdańsk, Straganiarska 43/46, tel./fax: 58 301 80 99, lub mailowo na adres: kamila.k@ciee-gda.pl

Informacje pochodzą ze strony www.ciee-gda.pl

Kontakt

Centrum Informacji i Edukacji Ekologicznej
ul. Straganiarska 43/46
80-837 Gdańsk