Wyszukiwarka konkursów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie25
  • studenci69
  • absolwenci71
  • doktoranci13
  • naukowcy10
  • inni43
Rodzaj-+zaznacz wszystkie
  • literackie19
  • muzyczne6
  • sportowe1
  • artystyczne30
  • naukowe35
  • inne5
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • międzynarodowe4
  • ogólnopolskie76
  • łódzkie3
  • lubelskie1
  • małopolskie1
  • podlaskie1
  • pomorskie1
  • warmińsko-mazurskie1
  • wielkopolskie1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • szkoła średnia2
  • fundacje i stowarzyszenia23
  • szkoła wyższa5
  • firma12
  • instytucja rządowa7
  • samorząd37
  • inny5
Wróć do listy
Ogłoszenie archiwalne

IV edycja konkursu – Młody Innowator

organizator:

Zarząd Główy FSNT-NOT

Rodzaj:
naukowe
Grupa docelowa:
uczniowie
Zasięg:
ogólnopolskie
termin składania wniosków: 01.03.2011

IV edycja konkursu – Młody Innowator

Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych (kl. IV, V, VI), gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych.

Udział zespołów uczniowskich w konkursie polega na:

  • poszukiwaniu pomysłów – co można zmienić, udoskonalić, wymyślić, aby żyło nam się bezpieczniej, wygodniej estetyczniej
  • zbieraniu informacji – jak można to zrobić, z jakiego materiału, jakimi narzędziami, w jakiej kolejności
  • wykonaniu określonego projektu, przedmiotu, modelu lub makiety
  • przygotowaniu prezentacji i przedstawieniu swojej pracy na forum klasy, szkoły

Cele konkursu:

  • kształcenie umiejętności wykorzystywania posiadanej wiedzy w praktyce
  • rozwój pomysłowości i zaradności
  • rozwój wiary we własne możliwości, nieodzownej w dorosłym życiu w momencie konieczności przekwalifikowania się
  • rozwój wyobraźni, spostrzegawczości
  • wykluczenie na potrzeby rynku (nowe produkty, usługi)
  • zdobywanie umiejętności pracy w zespole

Stopień pierwszy – eliminacje szkolne – do 1 marca 2011.

Najlepsza pracę wybierają uczniowie i nauczyciele danej szkoły. Na szczeblu szkolnym dodatkowo należy wziąć również pod uwagę efektywną i twórczą pracę zespołową uczniów. Wybraną w szkole pracę należy dostarczyć (drogą pocztową lub osobiście) do działającej na danym obszarze Terenowej Jednostki Organizacyjnej NOT – do 10 marca.

Stopień drugi – eliminacje okręgowe – do 31 marca 2011

Wyboru najlepszych prac dokonają członkowie Towarzystwa Kultury Technicznej – przedstawiciele Wojewódzkich Ośrodków Metodycznych, Kuratoriów i FSNT-NOT.

Stopień trzeci – eliminacje ogólnopolskie – do 12 maja 2011

Wybrane w drugim etapie prace zostaną przekazane do Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT w Warszawie. Wyboru najlepszych prac dokonają przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej (patrona honorowego konkursu oraz innych organizacji i instytucji oświatowych), Wojewódzkich Ośrodków Metodycznych, Kuratoriów, FSNT-NOT oraz członkowie Towarzystwa Kultury Technicznej. Na uroczysty finał konkursu zaproszeni zostaną autorzy najciekawszych prac.

Wyniki konkursu zostaną podane do dnia 31 maja 2011.

Proponowana innowacja powinna być przedstawiona w formie rysunków, zdjęć i opisu. O ile to możliwe należy dołączyć model lub prototyp produktu, który powinien mieścić się w sześcianie o boku 50 cm.

Do pracy powinny być dołączone następujące informacje:

  • jakie zmiany i dlaczego zostały wprowadzone lub dlaczego został wymyślony dany produkt
  • szczegółowa instrukcję użytkowania produktu
  • porównanie z istniejącymi produktami o pokrewnym zastosowaniu
  • jakie cechy powinien posiadać zastosowany materiał
  • określenie wpływu eksploatacji produktu zarówno na środowisko przyrodnicze, jak i samego użytkownika (brak ujemnych skutków w sferze zdrowotnej lub moralnej)
  • ocena własnej pracy – uwagi dotyczące wykonywanego produktu, jego wady i zalety – sporządzenie wykazu usterek w zakresie funkcjonowania wyrobu i propozycje zmierzające do udoskonalenia lub uproszczenia działania produktu, bądź też dotyczących ułatwień montażu lub uproszczenie wykonawstwa
  • proponowaną nazwę handlową produktu, ulotkę reklamowa lub hasło reklamowe, określenie grup społecznych lub wiekowych, wśród których należy szukać potencjalnych nabywców
  • krótki opis, jak przebiegała praca

W miarę możliwości należy:

  • określić wpływ na środowisko zarówno produkcji danego produktu, jak i powstałych przy tym odpadów oraz jego „złomowania” (unieszkodliwiania, utylizacji)
  • podać szczegółowe opracowanie konstrukcji produktu – rysunki poglądowe, robocze i montażowe, szczegółowy wykaz materiałów potrzebnych do wykonania produktu, wskazanie rodzajów obróbki materiałów

Przedmiotem oceny na każdym szczeblu powinna być:

  • umiejętność wyszukania potrzeby
  • pomysłowość, oryginalność rozwiązań
  • przydatność, użyteczność – wpływ na poprawę warunków bezpieczeństwa w domu, w szkole, na ulicy, polepszenie ergonomii lub estetyki
  • łatwość wykonania
  • dostępność materiałów
  • uzyskiwanie oszczędności (energii, czasu, materiałów)
  • estetyka wykonania
  • umiejętność oceny własnej pracy

Dla wszystkich uczestników, których prace przejdą do II etapu, organizatorzy przewidują dyplomy. Dla uczestników i nauczycieli prowadzących, których prace przejdą do III etapu, organizatorzy przewidują dyplomy i pamiątkowe upominki. Dla autorów i nauczycieli prowadzących trzech najlepszych prac przewidziane są dyplomy i nagrody rzeczowe – ich wartość uzależniona jest od możliwości pozyskania sponsorów.

Informacje pochodzą ze strony www.not.org.pl

Kontakt

Zarząd Główy FSNT-NOT
ul. Czackiego 3/5
00-043 Warszawa
tel.: (22) 336 12 60
ewa.lukasik@not.org.pl
www.not.org.pl