Wyszukiwarka konkursów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie19
  • studenci60
  • absolwenci61
  • doktoranci12
  • naukowcy9
  • inni34
Rodzaj-+zaznacz wszystkie
  • literackie13
  • muzyczne4
  • sportowe1
  • artystyczne28
  • naukowe34
  • inne5
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • międzynarodowe4
  • ogólnopolskie66
  • łódzkie3
  • lubelskie1
  • małopolskie1
  • podlaskie1
  • pomorskie1
  • warmińsko-mazurskie1
  • wielkopolskie1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • szkoła średnia2
  • fundacje i stowarzyszenia24
  • szkoła wyższa5
  • firma10
  • instytucja rządowa5
  • samorząd29
  • inny4
Wróć do listy
Ogłoszenie archiwalne

Fizyka da się lubić

organizator:

Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Fizycznego

Rodzaj:
naukowe
Grupa docelowa:
uczniowie
Zasięg:
ogólnopolskie
termin składania wniosków: 01.04.2015

Fizyka da się lubić

Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Fizycznego ogłasza konkurs dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Jest to jedenasta odsłona konkursu „Fizyka da się lubić” z lat ubiegłych.
Konkurs odbywać się będzie w dwóch kategoriach: doświadczalnej i literackiej. Problem, jaki rozważamy w pierwszej związany jest z jakże modnym ostatnio zagadnieniem zmian klimatu spowodowanych zwiększoną emisją do atmosfery gazów cieplarnianych spowodowaną działalnością człowieka. Wśród dyskusji fachowców rozważane są różne źródła tej emisji i różne sposoby walczenia z jej skutkami, nie zauważyliśmy jednak nikogo, kto zwróciłby uwagę na dwutlenek węgla zawarty w napojach gazowanych. Każde otwarcie butelki, czy zawierającej go puszki powoduję zwiększenie stężenia dwutlenku węgla w atmosferze, jednak eksperci problem ten stale pomijają. Zbadajmy go więc, a kto wie, może uda nam się rozwiązać problem globalnego ocieplenia. Aby wyciągnąć słuszne wnioski potrzebne są ścisłe i precyzyjne dane. Najważniejszą liczbą określającą skalę efektu jest zawartość dwutlenku węgla z butelce/puszcze.
1) W części eksperymentalnej (drużynowej) zadaniem zespołu będzie wyznaczenie zawartości dwutlenku węgla w popularnym napoju gazowanym.
2) Esej  powinien w sposób poważny i twórczy odnieść się do życzeń, jakie spełnić miałby Wasz nauczyciel (Wasza nauczycielka) fizyki by Wam wszystkim czas na lekcji mijał przyjemnie i z pożytkiem.
Laureaci konkursu otrzymają nagrody ufundowane przez Katedrę Modelowania Procesów Nauczania Uniwersytetu Łódzkiego oraz PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna SA z Bełchatowa.
Informacje pochodzą ze strony: www.wfis.uni.lodz.pl

Kontakt

Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Fizycznego
.
.

t.wibig@gmail.com
www.wfis.uni.lodz.pl/ptf/konkurs/