Wyszukiwarka konkursów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie25
  • studenci69
  • absolwenci71
  • doktoranci13
  • naukowcy10
  • inni43
Rodzaj-+zaznacz wszystkie
  • literackie19
  • muzyczne6
  • sportowe1
  • artystyczne30
  • naukowe35
  • inne5
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • międzynarodowe4
  • ogólnopolskie76
  • łódzkie3
  • lubelskie1
  • małopolskie1
  • podlaskie1
  • pomorskie1
  • warmińsko-mazurskie1
  • wielkopolskie1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • szkoła średnia2
  • fundacje i stowarzyszenia23
  • szkoła wyższa5
  • firma12
  • instytucja rządowa7
  • samorząd37
  • inny5
Wróć do listy
Ogłoszenie archiwalne

Akademia Kodowania

organizator:

Intel Technology Poland

Rodzaj:
naukowe, inne
Grupa docelowa:
uczniowie
Zasięg:
ogólnopolskie
termin składania wniosków: 10.04.2017

Akademia Kodowania

Chcąc wspierać budowanie kluczowych kompetencji cyfrowych, firma Intel przygotowała konkurs angażujący sferę abstrakcyjnego myślenia młodzieży, która znajdzie swe odzwierciedlenie w programowaniu fizycznych mikrokomputerów.

Praca ze sprzętem pozwoli uatrakcyjnić zajęcia, podnosząc kreatywność i zaangażowanie ucznia. Mając do dyspozycji czujniki, sondy, sterowniki oraz nieograniczoną wyobraźnię, uczestnicy będą mieli okazję stworzyć fascynujące scenariusze.

Umiejętność programowania staje się dziś jedną z najważniejszych umiejętności cyfrowych, a koncepcja Internetu Rzeczy (Internet of Things, IoT) posiada ogromny potencjał, który wkrótce wpłynie na nasze codzienne życie, naukę i pracę.

Celem konkursu jest pokazanie kodu jako narzędzia do twórczego wykorzystania technologii. Takie podejście do edukacji sprawi, że zajęcia staną się sposobem na odkrywanie nowego, niezwykłego świata nowoczesnych technologii. Wykorzystując proste, szeroko znane w edukacji narzędzia, takie jak Scratch, młody wynalazca zyska możliwość zakodowania w prosty sposób własnego ekscytującego pomysłu i przekształcenia go w rzeczywisty, działający projekt.

Konkurs przygotowany został dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich jest szansą na opracowanie planu, który zakłada kreatywne wykorzystanie płytek deweloperskich (Intel Edison lub Intel Genuino) i akcesoriów np. do uatrakcyjnienia badań szkolnych, zbudowania makiety inteligentnego miasta czy robota. Oryginalność pomysłów jest bardzo istotna, jedynym ograniczeniem jest możliwość ich realizacji przy pomocy przygotowanych przez organizatora zestawów.

Uczestnicy konkursu będą nadsyłać projekty, za które organizator przydzieli im punkty. Ocenie będą podlegały m.in. innowacyjność, możliwość realizacji, wsparcie mentora (nauczyciela) oraz stopień wykorzystania dostępnych narzędzi. Uczestnicy zakwalifikowani do drugiego etapu otrzymają od organizatora sprzęt, przy pomocy którego w określonym czasie zbudują swój wcześniej opisany projekt, a następnie przedstawią go w formie prezentacji, a organizator wybierze zwycięzców.

Formularz zgłoszeniowy opatrzony pieczęcią szkoły winien być złożony do dnia 30 stycznia 2017.
Szczegółowe informacje oraz regulamin Konkursu znajdują się na stronie Organizatora.

Informacje pochodzą ze strony: www.akademiakodowania.com

Kontakt

Intel Technology Poland Sp. z o.o.
ul. Słowackiego 173
80-298 Gdańsk

konkurs@akademiakodowania.com
www.akademiakodowania.com