Biuro Konkursu stanowi Departament Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
ul. Przemysłowa 46
61-541 Poznań
www.iw.org.pl/design-by
II edycja konkursu na produkt inspirowany tożsamością regionalną
organizator:Biuro Konkursu stanowi Departament Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
II edycja konkursu na produkt inspirowany tożsamością regionalną
II edycja konkursu na produkt inspirowany tożsamością regionalną rozpoczęta!
Do udziału zapraszamy wszystkich niepokornych projektantów, dla których ważne są: dziedzictwo, kultura i tradycja. Celem konkursu jest promocja i upowszechnianie wzornictwa młodego pokolenia projektantów oraz tworzenie sieci współpracy między przedsiębiorstwami a projektantami.
Obszary:
1. Meble
2. Tkanina ( wyposażenie domu)
3. Ceramika (ceramiczne elementy wyposażenia domu, zastawy stołowe, armatura łazienkowa).
Wiele regionów będących dzisiaj najważniejszymi ośrodkami designu w Europie oparło swoje strategie rozwoju na tożsamości regionalnej wyrażonej poprzez przemysł, myśl techniczną, kulturę i tradycję. Znakomitymi przykładami skutecznego wykorzystania lokalnych zasobów oraz wzorami godnymi naśladowania są Brabancja i Lombardia. Wielkopolska również podąża w tym kierunku budując swoją pozycję w oparciu o regionalne silne strony, do których należy m.in. przemysł meblarski ściśle związany z designem, prężnie działające uczelnie humanistyczne i artystyczne, projektanci, animatorzy kultury oraz instytucje samorządowe.
Wśród młodych europejskich projektantów można zaobserwować efekty sięgnięcia do tego dziedzictwa na użytek designu. To pozytywny przejaw samodzielnej próby poszukiwania tożsamości w twórczym pokoleniu, które wyraża siebie za pomocą wielu środków komunikacji i coraz nowszych narzędzi technologicznych.
Realizacja konkursu „design by…” będzie zaczynem do wzajemnego poznania potencjału, a także osiągnięć w zakresie designu krajów Europy Środkowo – Wschodniej i Południowo –Wschodniej.
Konkurs pozwoli wykreować te regiony Europy, które dbając o swoją tożsamość regionalną są jednocześnie otwarte na wyzwania zmieniającego się świata.
Nagroda główna – 5.000 EURO
II nagroda – 3.000 EURO
III nagroda – 2.000 EURO
Organizator zastrzega możliwość przyznania specjalnych nagród dodatkowych ufundowanych przez Sponsorów. W przypadku nagrodzenia projektu zgłoszonego przez zespół projektowy nagroda nie ulega zwielokrotnieniu. Nagrodzone produkty oraz laureaci będą promowani w dwujęzycznym, angielsko – polskim katalogu konkursowym i na stronie internetowej Konkursu pod adresem platformy innowacyjnej www.iw.org.pl.
Terminarz:
2 lutego 2013 – ogłoszenie Konkursu
31 maja 2013 – koniec nadsyłania zgłoszeń
20 sierpnia 2013 – koniec nadsyłania prac
23/29 września 2013 – finał i wystawa podczas Światowych Dni Innowacji w Poznaniu/Polska
Informacja pochodzi ze strony www.iw.org.pl