Wyszukiwarka stypendiów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie3
  • studenci11
  • absolwenci13
  • doktoranci24
  • naukowcy16
  • inni3
Dziedzina-+zaznacz wszystkie
  • języki obce1
  • projektowanie/architektura2
  • literatura1
  • ekonomia/biznes5
  • prawo1
  • nauki polityczne/media/stosunki międzynarodowe1
  • różne19
  • medycyna1
  • nauki humanistyczne/społeczne6
  • sztuka/muzyka4
  • nauki ścisłe/przyrodnicze/techniczne11
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • Singapur2
  • Nowa Zelandia1
  • Węgry1
  • Wielka Brytania1
  • Unia Europejska2
  • Belgia1
  • Japonia2
  • Polska1
  • Francja1
  • Korea Południowa1
  • Niemcy3
  • Europa3
  • Czechy1
  • Włochy5
  • Stany Zjednoczone6
  • Austria3
  • Rumunia1
  • cały świat4
  • Turcja1
  • Indie1
  • Australia1
  • Słowacja1
  • online1
  • Holandia1
  • Norwegia1
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • instytucja międzynarodowa5
  • fundacje i stowarzyszenia15
  • szkoła wyższa11
  • firma1
  • instytucja rządowa8
ARCHIWUM
Wróć do listy
Ogłoszenie archiwalne

Przyszli liderzy jednoczą się wobec nowych wyzwań (The Network Effect)

organizator:

British Council

Rodzaj:
nauki humanistyczne/społeczne
Grupa docelowa:
naukowcy
Zasięg:
Wielka Brytania
termin składania wniosków: 30.09.2009

Przyszli liderzy jednoczą się wobec nowych wyzwań (The Network Effect)

Warunki aplikacji

Projekt Network Effect to cykl forów dyskusyjnych stworzonych dla myślących i aktywnych młodych ludzi, z myślą o kultywowaniu sieci porozumienia między innowatorami i decydentami jutra. Tematyka projektu Network Effect obejmuje szeroki zakres zagadnień społecznych, lecz na wszystkich próbuje się znaleźć odpowiedź na pytanie: „W jakiej Europie pragniemy żyć?’

Uczestnicy projektu pochodzą z 37 krajów europejskich i spoza Europy – od Portugalii po Rosję, od Finlandii po Azerbejdżan. Poszukują sposobów zmieniania świata, choć często uznają tradycyjne drogi – takie jak praca w polityce, w organizacjach pozarządowych bądź w mediach – za niewystarczające.

W każdym forum uczestniczy około 35 młodych ludzi – niektórzy po raz pierwszy, inni brali już udział w poprzednich forach. Spędzają razem dwa i pół dnia na ożywionych debatach, wymieniając poglądy i wypracowując nowe pomysły. Odwiedzają też lokalne organizacje działające w obszarze, który jest tematem danego forum.

Pierwsze forum odbyło się w Sztokholmie w październiku 2005 r. Następne zorganizowano w Amsterdamie (czerwiec 2006), Bratysławie (październik 2006), Istambule (marzec 2007), Tallinie (maj 2007), Berlinie (październik 2007) i Budapeszcie (marzec 2008).

Na finalnym forum Network Effect w Belfaście w czerwcu 2009 r. młodzi uczestnicy poprzednich forów przedstawią propozycje projektów mających na celu doprowadzenie do pozytywnych zmian w poszczególnych omawianych obszarach. British Council przyzna fundusze na realizację najlepszego z zaproponowanych projektów.

Dotychczas poruszane tematy to:

  • rosnący deficyt demokracji w Europie i rola mediów w tym względzie
  • czy miasta stwarzają najlepsze możliwości sprostania wyzwaniom wynikającym z różnorodności Europy?
  • zmieniająca się rola organizacji pozarządowych w 21. stuleciu
  • odpowiedzialność społeczna biznesu
  • zmieniające się warunki demograficzne Europy, wyzwania i możliwości z tym związane.

Planowane są cztery następne fora – w Moskwie (czerwiec 2008), Tibilisi (październik 2008), Barcelonie (marzec 2009) i zamykające projekt forum w Belfaście (czerwiec 2009). Przewidywane tematy dyskusji: „Czy istnieje coś takiego jak kultura europejska?”; „Europa i Rosja: od kreowania wizerunku kraju do dyplomacji publicznej”; „UE i sąsiedzi UE”; „Europa i Afryka” i ostateczne podsumowanie w Irlandii Północnej.

Bliższe informacje na temat możloiwości aplikowania zostaną podane wkrótce na stronie internetowej:
http://www.britishcouncil.org/networkeffect


Informacje pochodzą ze strony:
www.britishcouncil.org/pl/poland.htm

 

British Council
Al. Jerozolimskie 59
00-697 Warsaw
tel: (022) 695 59 00
fax: (022) 621 99 55

e-mail: info@britishcouncil.pl
www.britishcouncil.org/poland

Kontakt

British Council
.
.