Wyszukiwarka stypendiów

Grupa docelowa-+zaznacz wszystkie
  • uczniowie1
  • studenci28
  • absolwenci31
  • doktoranci23
  • naukowcy19
  • inni13
Dziedzina-+zaznacz wszystkie
  • prawo1
  • nauki ścisłe/przyrodnicze/techniczne15
  • nauki polityczne/media/stosunki międzynarodowe10
  • sztuka/muzyka1
  • literatura1
  • nauki humanistyczne/społeczne5
  • ekonomia/biznes8
  • projektowanie/architektura5
  • różne30
  • medycyna5
  • języki obce2
Zasięg-+zaznacz wszystkie
  • Chiny2
  • Unia Europejska1
  • Węgry1
  • Francja3
  • Wielka Brytania2
  • Australia1
  • Indie1
  • Belgia2
  • Stany Zjednoczone8
  • cały świat17
  • Austria2
  • Kanada1
  • Europa3
  • Japonia3
  • Hiszpania1
  • Włochy4
  • Niemcy9
Organizator-+zaznacz wszystkie
  • fundacje i stowarzyszenia20
  • szkoła wyższa18
  • firma8
  • instytucja rządowa12
  • inny2
ARCHIWUM
Wróć do listy

Fulbright Graduate Student Award

organizator:

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta

Rodzaj:
różne
Grupa docelowa:
studenci
Zasięg:
Stany Zjednoczone
termin składania wniosków: 30.08.2014

Fulbright Graduate Student Award

Stypendia dla absolwentów polskich szkół wyższych zainteresowanych studiami magisterskimi i doktoranckimi w uczelniach amerykańskich w roku akademickim 2015-16. Zgłoszenia przyjmowane są na dowolny kierunek, oprócz programów MBA i studiów medycznych.

Wymagania wobec kandydatów:

  • o stypendia mogą ubiegać się osoby, które są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
  • wykazują się doskonałą znajomością języka angielskiego;
  • są absolwentami polskich uczelni wyższych i posiadają tytuł magistra nie wcześniej niż od 2013 roku lub uzyskają go do końca roku akademickiego 2014-2015;
  • uzyskały bardzo wysoką średnią ocen ze studiów;
  • nie studiują aktualnie bądź nie studiowały wcześniej w USA.

Ostatecznym warunkiem uzyskania stypendium będzie pozytywna odpowiedź z uczelni amerykańskiej. Wskazane przez kandydata uczelnie i programy studiów zostaną wzięte po uwagę pod warunkiem, że kwalifikacje kandydata oraz załączone dokumenty będą spełniać wymogi stawiane przez uczelnię. W przypadku pozytywnej decyzji uczelni, w której całkowity koszt pierwszego roku studiów przekroczy oferowane stypendium, kandydat będzie musiał przedstawić Komisji Fulbrighta dokumenty potwierdzające posiadanie pozostałej sumy.

Stypendium obejmuje:

  • stypendium w wysokości do $30 000, finansujące pierwszy rok studiów magisterskich lub doktoranckich, mogą być przyznane na okres 9 miesięcy;
  • dodatkowo: ubezpieczenie i koszty podróży;
  • wizę J-1, sponsorowaną przez Departament Stanu USA, podlegającą przepisowi 2-year-home-residency;
  • wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny.

Ilość oraz wysokość stypendiów będzie zależeć od przyznanego budżetu.

Czas trwania:
9 miesięcy (1 rok akademicki, najczęściej od września do czerwca)

Wymagane dokumenty:

  • wypełnione w języku angielskim zgłoszenie on-line,
  • wypełniony i podpisany formularz adresowy w języku polskim (dostępny na stronie programu),
  • fotokopia dyplomu magisterskiego w języku polskim lub języku angielskim lub aktualne zaświadczenie o studiach magisterskich wystawione przez uczelnię w języku polskim,
  • fotokopia karty przebiegu studiów/ suplementu do dyplomu w języku polskim lub angielskim,
  • kopia aktualnego wyniku testu TOEFL lub rejestracji na test,
  • trzy listy rekomendacyjne przygotowane w języku angielskim. Listy wypełnione on-line są automatycznie dołączone do zgłoszenia; ich treść nie jest dostępna dla kandydata. Instrukcje dotyczące przygotowania listu znajdują się w zgłoszeniu elektronicznym. Listy muszą być dostępne on-line do 30 sierpnia 2014.

Jak aplikować?

  • Załóż konto w systemie Embark: https://apply.embark.com/student/fulbright/international/20 Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
  • Wypełnij formularz aplikacyjny. Uważnie przeczytaj instrukcje oraz przestrzegaj wytycznych z systemu Embark.
  • Przygotuj wymagane dokumenty. Prosimy o ścisłe przestrzeganie wytycznych. Nie wysyłaj nam oryginałów dokumentów, chyba, że wyraźnie o to poprosimy. Wystarczą czytelne, czarno-białe kopie oraz wersje elektroniczne w formacie .pdf, w rozdzielczości 300DPI. Prosimy nie dołączać dokumentów innych niż wymienione.
  • Wydrukowane i podpisane zgłoszenie on-line wraz z pozostałymi dokumentami należy dostarczyć do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta w terminie podanym powyżej. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

Informacja nadesłana przez Organizatora.

Kontakt

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa


fulbright.edu.pl