Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
ul. K.I. Gałczyńskiego 4
00-362 Warszawa
fulbright.edu.pl
Fulbright Graduate Student Award
organizator:Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
Fulbright Graduate Student Award
Stypendia dla absolwentów polskich szkół wyższych zainteresowanych studiami magisterskimi i doktoranckimi w uczelniach amerykańskich w roku akademickim 2015-16. Zgłoszenia przyjmowane są na dowolny kierunek, oprócz programów MBA i studiów medycznych.
Wymagania wobec kandydatów:
- o stypendia mogą ubiegać się osoby, które są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta);
- wykazują się doskonałą znajomością języka angielskiego;
- są absolwentami polskich uczelni wyższych i posiadają tytuł magistra nie wcześniej niż od 2013 roku lub uzyskają go do końca roku akademickiego 2014-2015;
- uzyskały bardzo wysoką średnią ocen ze studiów;
- nie studiują aktualnie bądź nie studiowały wcześniej w USA.
Ostatecznym warunkiem uzyskania stypendium będzie pozytywna odpowiedź z uczelni amerykańskiej. Wskazane przez kandydata uczelnie i programy studiów zostaną wzięte po uwagę pod warunkiem, że kwalifikacje kandydata oraz załączone dokumenty będą spełniać wymogi stawiane przez uczelnię. W przypadku pozytywnej decyzji uczelni, w której całkowity koszt pierwszego roku studiów przekroczy oferowane stypendium, kandydat będzie musiał przedstawić Komisji Fulbrighta dokumenty potwierdzające posiadanie pozostałej sumy.
Stypendium obejmuje:
- stypendium w wysokości do $30 000, finansujące pierwszy rok studiów magisterskich lub doktoranckich, mogą być przyznane na okres 9 miesięcy;
- dodatkowo: ubezpieczenie i koszty podróży;
- wizę J-1, sponsorowaną przez Departament Stanu USA, podlegającą przepisowi 2-year-home-residency;
- wizę J-2 dla towarzyszących członków rodziny.
Ilość oraz wysokość stypendiów będzie zależeć od przyznanego budżetu.
Czas trwania:
9 miesięcy (1 rok akademicki, najczęściej od września do czerwca)
Wymagane dokumenty:
- wypełnione w języku angielskim zgłoszenie on-line,
- wypełniony i podpisany formularz adresowy w języku polskim (dostępny na stronie programu),
- fotokopia dyplomu magisterskiego w języku polskim lub języku angielskim lub aktualne zaświadczenie o studiach magisterskich wystawione przez uczelnię w języku polskim,
- fotokopia karty przebiegu studiów/ suplementu do dyplomu w języku polskim lub angielskim,
- kopia aktualnego wyniku testu TOEFL lub rejestracji na test,
- trzy listy rekomendacyjne przygotowane w języku angielskim. Listy wypełnione on-line są automatycznie dołączone do zgłoszenia; ich treść nie jest dostępna dla kandydata. Instrukcje dotyczące przygotowania listu znajdują się w zgłoszeniu elektronicznym. Listy muszą być dostępne on-line do 30 sierpnia 2014.
Jak aplikować?
- Załóż konto w systemie Embark: https://apply.embark.com/student/fulbright/international/20 Loginem jest adres e-mail podany przy rejestracji. Przechowuj swój login i hasło w bezpiecznym miejscu. Do systemu można logować się wielokrotnie, nie ma konieczności wypełnienia aplikacji za pierwszym podejściem w całości.
- Wypełnij formularz aplikacyjny. Uważnie przeczytaj instrukcje oraz przestrzegaj wytycznych z systemu Embark.
- Przygotuj wymagane dokumenty. Prosimy o ścisłe przestrzeganie wytycznych. Nie wysyłaj nam oryginałów dokumentów, chyba, że wyraźnie o to poprosimy. Wystarczą czytelne, czarno-białe kopie oraz wersje elektroniczne w formacie .pdf, w rozdzielczości 300DPI. Prosimy nie dołączać dokumentów innych niż wymienione.
- Wydrukowane i podpisane zgłoszenie on-line wraz z pozostałymi dokumentami należy dostarczyć do biura Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta w terminie podanym powyżej. Wnioski niekompletne lub dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Informacja nadesłana przez Organizatora.